Kontrola wagi ciała...

Przyszło nam żyć w czasach, kiedy to zapracowana ludzkość pędząca w stronę sukcesu zapomina o właściwym odżywianiu. Nie jemy śniadań, a dzień zaczynamy od kawy. Często kolejne jej filiżanki to jedyny posiłek, jaki spożywamy w ciągu dnia. A gdy wracamy zmęczeni po pracy do domu - przejadamy się, spożywając ogromne ilości kalorii w małym odstępie czasu. Co najgorsze, dzieje się to wieczorem, kiedy metabolizm naturalnie zwalnia. Postępowanie tego typu może doprowadzić tylko do jednego... Otyłość sama w sobie jest dużym problemem, a dodatkowo jest przyczyną większości chorób cywilizacyjnych, tj. miażdżyc, cukrzycy czy nowotworów.

 

 

Dzisiejsze badania informują, iż aby cieszyć się zgrabną sylwetką i nienagannym zdrowiem, powinniśmy skupić się nad kontrolowaniem poziomu cukru we krwi oraz dostarczaniem wraz z pożywieniem wszystkich niezbędnych makro- i mikroskładników. Wielu ludzi myśli, że aby schudnąć należy się głodzić lub mniej jeść, a to błąd! Zachowanie tego typu doprowadza jedynie do spadku poziomu cukru we krwi, przez co nasz organizm zaczyna wykorzystywać tkankę mięśniową do zasilania procesów zachodzących w mózgu. Po dłuższym okresie niejedzenia mamy bardzo niski poziom cukru i w takiej sytuacji, kiedy sięgamy po coś do jedzenia zazwyczaj przejadamy się, przez co poziom cukru gwałtownie wzrasta, a my gromadzimy tłuszcz, gdyż mówiąc prostym językiem, organizm nie nadąża wykorzystać dostarczonej w nadmiarze energii. Taka sytuacja, jeżeli trwa długi okres czasu, doprowadza do tego, że z tygodnia na tydzień ubywa nam mięśni, a przyrasta tłuszczu. Sami pomyślcie, jakie niesie to za sobą konsekwencje.

Zdrowie i dobre samopoczucie leży w naszych rękach. Tysiące ludzi wychodzi rano na czczo do pracy. Pracują oni od 10 do 18. W pracy piją tylko kawę i napoje. Potem wracają do domu i od 19 zaczynają jeść… i tak do późnego wieczora zjadają 2500 lub więcej kalorii, po czym idą spać. Rozregulowany organizm, po całym dniu bez wartościowego pożywienia, zostaje wieczorem wręcz zalany taką ilością kalorii, która może zaowocować tylko i wyłącznie przyrostem tkanki tłuszczowej. A co by było, gdyby zmienić swoje nawyki żywieniowe i spojrzeć na te 2500 kcal zjadanych na noc w inny sposób? Za tym właśnie idzie idea utrzymywania stałego poziomu cukru we krwi. Kiedy poziom glukozy jest stabilny, nasz organizm łatwo mobilizuje się do spalania tłuszczu, zwiększa energię, chroni i buduje mięśnie oraz kontroluje łaknienie. Aby utrzymywać taki stan, należy nauczyć się trzech prostych zasad odpowiedniego odżywiania. 

Po pierwsze - należy jeść 5-6 posiłków w ciągu dnia, mniej więcej co 3 godziny oraz pić przynajmniej 2 litry wody dziennie. To najważniejsze, aby trzymać cukier na stabilnym poziomie.

 


Po drugie - trzeba zwrócić uwagę na to, aby każdy posiłek dostarczał pełnowartościowego białka, węglowodanów oraz tłuszczy, a także witamin, minerałów oraz jakże ważnych antyoksydantów.
Po trzecie – nie należy doprowadzać do uczucia głodu, ani nie przejadać się.

Podzielenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego na 5-6 posiłków spowoduje dla nas całkowicie inne rezultaty. Poziom cukru będzie stabilny, a my będziemy mogli cieszyć się zgrabną sylwetką i dobrym zdrowiem, a jeśli dorzucimy do tego 30-60 minut aktywności fizycznej dziennie, efekty będą jeszcze lepsze.

Aktywność dla każdego

Jestem aktywny - to brzmi dobrze! Jednak wyniki badań WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) wskazują, iż około 10% Polaków uprawia regularnie sport, a ponad 60% prowadzi siedzący tryb życia, co skutkuje otyłością i dużą zachorowalnością na choroby cywilizacyjne.
Łatwo znajdujemy wytłumaczenie dla takiego postępowania, usprawiedliwiając się chociażby brakiem czasu lub lenistwem.
Brak ruchu oraz praca w pozycji siedzącej wpędzają nas w ogrom pułapek zdrowotnych - bóle pleców, otyłość, nadciśnienie, cukrzyca typu II, hemoroidy czy choćby żylaki. Systematyczne podejmowanie aktywności ruchowej może w znacznym stopniu zniwelować skutki siedzącego trybu życia.
Osobiście uważam, że każdy jest w stanie wygospodarować dla siebie 3-4 godziny tygodniowo, aby zadbać o swoje ciało. Po kilku treningach nie będziemy chcieli przestać, gdyż korzyści płynące z regularnego uprawiania sportu naprawdę dobrze motywują.
Do najważniejszych zalet możemy zaliczyć:
- profilaktykę antychorobową,
- dobre samopoczucie i więcej życiowej energii,
- zgrabną i atrakcyjną sylwetkę,
- opóźnienie procesów starzenia,
- lepszą sprawność umysłową,
- lepszą sprawność seksualną.

 

 

Nieważne jaką formę aktywności wybierzesz, wszystkie wykonywane pod okiem wykfalifikowanej osoby przyniosą korzyści zdrowotne. Wachlarz dyscyplin sportowych jest przeogromny i każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie od płci czy wieku. Do najbardziej popularnych należą bieganie, nordic walking, rower, zajęcia fitness, siłownia, basen, gry zespołowe.
Jeżeli będziesz dopiero zaczynać, pamiętaj, żeby nie stawiać poprzeczki za wysoko, gdyż nieprzystosowany organizm łatwiej ulega kontuzji lub przetrenowaniu, co tylko może nas zniechęcić do dalszych działań. Na początek wystarczy 30 minut ruchu co drugi dzień. Może to być szybki spacer przeplatany z truchtem. Po 2-3 tygodniach warto stopniowo zacząć wydłużać czas ćwiczeń do około 60 minut oraz ich częstotliwość nawet do 5-6 razy w tygodniu.
Już w IV w p.n.e. Hipokrates powiedział: „Mądry człowiek powinien wiedzieć, że zdrowie jest jego najcenniejszą własnością i powinien uczyć się, jak sam może leczyć swoje choroby.” Zróżnicowane i odpowiednio rozplanowane żywienie oraz codzienna gimnastyka są najlepszym oraz najtańszym sposobem zachowania dobrego zdrowia i wyglądu na długie lata.

 

Na co dzień Mateusz Piszczek jest trenerem personalnym i pomaga swoim podopiecznym w zakresie treningu, właściwego odżywiania i suplementacji. 

 


http://ruckzuck.pl/


  • EVIM Central Europe – 2016

    GreenClinic LifeScience Global, EVIM International Project, Tallinn, EVIM, Electric Vehicle and Infrastructure Meeting - Spotkanie poświęcone pojazdom elektrycznym i infrastrukturze, już w październiku w Warszawie.   EVIM Central Europe – 2016 jest częścią Electric Vehicle and Infrastructure Meeting www.evim.greenclinicglobal.com, międzynarodowej platformy skupiającej mobilność, energie odnawialna i zrównoważoną (...)

    Czytaj dalej »
  • Z prądem czy pod prąd?

    Dla jednych – cuda nowoczesnej techniki, dla innych – przereklamowane nowinki. Samochody elektryczne uchodzą za niezwykle ekonomiczne środki transportu, jednak wielu miłośników klasycznej motoryzacji zapatruje się na tego typu pojazdy z pewną ostrożnością. Niektórzy twierdzą, że auta napędzane energią elektryczną nigdy nie będą w stanie zająć miejsca samochodów z silnikiem spalinowym. Czy (...)

    Czytaj dalej »
  • Kreatywność nieznająca ograniczeń

    Kiedy standardowy notebook okazuje się niewystarczający, warto skorzystać z możliwości, jakie gwarantuje bardziej zaawansowane narzędzie o zwiększonej wydajności – przenośna stacja robocza. Z tego typu urządzenia korzysta Zieta Prozessdesign Studio, odkrywając niezliczone zalety modelu ZBook Studio marki HP. Zaawansowane, wymagające aplikacje to podstawowe narzędzia w pracy projektanta, którymi niejednokrotnie (...)

    Czytaj dalej »
  • Akupresura

    Jako dziedzina medycyny naturalnej, akupresura przez wiele wieków powszechnie uważana była za wiedzę tajemną, niemal magiczną, którą dysponowali kiedyś jedynie wybrani, uchodzący za posiadających dar uzdrawiania. Obecnie ta metoda uśmierzania bólu, wykorzystywana od zarania dziejów, dostępna jest dla każdego. Aby ją zastosować, nie musimy być ekspertami w sprawach medycyny czy posiadać specjalnych (...)

    Czytaj dalej »
  • Przepis Jana Niezbędnego na…

    W dzisiejszym zabieganym świecie każda oszczędzona chwila jest cenna. Szczególnie rano, kiedy liczą się sekundy, a przygotowaniom do pracy i szkoły nie ma końca. Abyśmy już nigdy nie marnowali czasu na zbędne czynności, Jan Niezbędny przygotował innowację na miarę XXI wieku – niezwykle wytrzymałą i rozciągliwą folię EASY, którą można szybko i łatwo oderwać palcami w dowolnym miejscu i wygodnie (...)

    Czytaj dalej »


Lifestyle

Najcześciej czytane


Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter

    Zapisz się »


Współpraca
solar
gepetto
HomeKONCEPT
briggsandstatton
meblepl
norlys
miker
design
korner
damixa
kominki
spf
homedays
casada
telerzeikubki
pikbijou
golden
baumart
drewdar
optimal
hydrosan
tk-lighting
Nicol
radox
klafs
z500
Lumina-Deco
Km studio
kwazar
sofy24
Lirene
abb
intellio
eccelent
blue-s
hotelodyssey
USPA
BioBidet
libella
happygift
kominflex
Vista Bella
maridex
arm poprostu lozka
afb
mtm_ostroda
marbetstyle
elkamino
a-z-decor
aranzacje_targi
Guido
BeBeauty
tendina
BranQ
Home Decor
Swiatlo
Pracownia Malarska Art-Emi
First BIKE
Zona Design
Targi Lipskie
Designers' Open
Aquaphor
Husqvarna
estelia
meble24
whamaku
festiwal wnętrz
ID Point
Beds.pl

Living Room to ekskluzywny magazyn podejmujący tematy związane z wnętrzarstwem, w którym radzimy jak stylowo urządzić mieszkanie lub dom i gustownie je udekorować. Na łamach magazynu prezentujemy piękne, oryginalne aranżacje autorstwa uznanych architektów oraz relacje z polskich i międzynarodowych imprez branżowych.

Decoration & Design prezentuje najnowsze trendy we wzornictwie, architekturze oraz wnętrzarstwie, a także relacje z najważniejszych wydarzeń związanych ze światem designu. W magazynie nie brakuje prezentacji stylowych mebli, sprzętów, wnętrz mieszkalnych oraz samochodów. Architektura oraz design jeszcze nigdy nie były podane w tak przystępnej formie!

Dom Idealny, tajemniczy ogród i kwiaty. Podpowie na jakie kwestie należy zwrócić uwagę podczas projektowania, budowy i wykończenia domu oraz jak sprawić, żeby każdy z etapów przebiegał bezproblemowo. Proponujemy również ciekawe projekty budynków i ogrodów, a także porady pozwalające uniknąć błędów podczas remontowania czy przebudowy.

Comfort Life to magazyn poświęcony lifestylowi, z którego dowiesz się o współczesnych trendach w dziedzinie technologii, motoryzacji, mody, sportu i turystyki. Nasz tytuł to także przewodnik po rynku dóbr luksusowych – pokazujemy najlepsze marki, trendy i nowinki.


Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Media Creations. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody Media Creations. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.