Wnętrza

Jesienne targi meblarskie

2013-01-23
153 wystawców, 15 486 gości, blisko 20 000 m² powierzchni wystawienniczej – 39. edycja Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie przeszła do historii jako jedno z najważniejszych wydarzeń w branży meblarskiej!






Na te targi czekała cała meblarska Polska. W dniach 10 – 14 września wystawcy oraz zaproszeni gościli w nowym Centrum Targowo-Konferencyjnym Demuth Arena Ostróda na 39. edycji Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie. Jesienne MTM okazały się dla organizatorów rekordowe pod kilkoma względami.

Wystawcy

Nowy obiekt Demuth Arena Ostróda oraz 19-letnia renoma MTM przyciągnęły wystawców z Polski i zagranicy. Tej jesieni w Ostródzie pojawiły się aż 153 firmy, co jest rekordowym wynikiem w historii imprezy. Wśród przedsiębiorstw, które pojawiły się na targach, warto wymienić Meble Wójcik, Forte, Kronospan czy Artline. Co ciekawe, na 39. edycji MTM pojawili się nie tylko producenci mebli tapicerowanych i skrzyniowych, ale również wytwórcy płyt wiórowych, producenci akcesoriów meblowych oraz maszyn.



- Rynek meblarski podlega ciągłym zmianom, do których stale się dostosowujemy. Nasze targi są skierowane nie tylko do największych firm z branży, ale również do średnich i małych producentów, którzy w Ostródzie mają szansę na prezentację swojej oferty. Od jesieni rozszerzyliśmy również formułę naszej imprezy. Rezultaty widać gołym okiem, tegoroczna edycja MTM przyciągnęła 153 wystawców! – mówi Elżbieta Zadka, specjalista ds. targów w spółce Demuth Alfa.

Goście

Dla MTM równie ważni jak wystawcy są goście odwiedzający targi. To dzięki nim od wielu lat w branży mocne jest przekonanie, że „gdzie indziej meble się ogląda, natomiast w Ostródzie kupuje i sprzedaje”. Podczas 39. edycji Międzynarodowych Targów Meblowych, goście dopisali – w ciągu pięciu dni targowych Centrum Demuth Arena Ostróda odwiedziło 15 486 gości z kraju i zagranicy.



- Liczba odwiedzających przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Po dwóch pierwszych dniach targowych na MTM pojawiło się przeszło 6 tys. gości, a ta liczba w piątek przekroczyła granice 15 000! Dzięki renomie targów, fantastycznemu obiektowi oraz naszym wystawcom, którzy zaprezentowali wieli nowości, Ostródę odwiedziła rekordowa liczba gości. Trzeba jasno powiedzieć – 39. edycja MTM jest jednym z najważniejszych wydarzeń w branży meblarskiej w tym roku - mówi Elżbieta Zadka.
Tej jesieni oprócz ciekawych stoisk, przy których tłumnie gromadzili się goście podziwiający rozbudowane oferty firm, powstały również dwie kawiarenki prasowe. Można było przy zapachu świeżej kawy i pysznych wypieków zagłębić się w lekturę prasy branżowej oraz prowadzić dyskusje na temat tegorocznej edycji. Podczas targów tradycyjnie wydawana była gazeta „Kurier Targowy” ściśle opisująca to, co dzieje się na halach wystawienniczych, pokazująca ciekawe stoiska oraz nietuzinkowych wystawców. Regularnie działało również radio targowe przekazujące najświeższe komunikaty z imprezy.



Wielkie otwarcie Areny

Środowa inauguracja Demuth Areny Ostróda była testem, który Centrum przeszło bezbłędnie. Na uroczystym otwarciu gościli m.in. marszałek województwa warmińsko-mazurskiego - Jacek Protas, wojewoda warmińsko-mazurski - Marian Podziewski, wiceprezes PARP - Dariusz Szewczyk oraz wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej - Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.
- Jeszcze rok temu ta hala była tylko w naszych myślach i marzeniach – mówił Carsten Demuth, właściciel Demuth Group - Byliśmy pełni obaw, czy uda się zrealizować ten projekt na czas. Dzisiaj Arena Ostróda stała się rzeczywistością - dzięki wierze i energii tych, którzy w projekt uwierzyli.
Właściciel targów dziękował polskiemu rządowi, ministrom, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), władzom województwa, regionu i miasta. – Realizowaliśmy wiele inwestycji w Polsce i za granicą. Nigdzie, tak jak w Ostródzie, nie pomagano nam pokonać trudnej drogi do celu – zapewnił Carsten Demuth.
Dodał, że centrum ma być miejscem spotkań kupców i producentów ze wschodu i zachodu. – Zgodnie z naszym hasłem przewodnim chcemy tu pokazywać to, co potrafią nasi wystawcy – podsumował właściciel Międzynarodowych Targów Meblowych.

Bankiet i Demuth Expo Award

Podczas tradycyjnego wtorkowego bankietu rozdano nagrody Demuth Expo Award. Komisja oceniająca w czterech tradycyjnych kategoriach jak zwykle odwiedziła wszystkie stoiska i wnikliwie przyjrzała się wystawianym na nich designerskim meblom. W komisji znaleźli się Carsten Demuth, Krzysztof Krzysztofek - manager projektu MTM Ostróda oraz Magdalena Jasińska z magazynu „Czas na Wnętrze”.
We wtorkowy wieczór gratulacjom nie było końca. Kolejne statuetki nagród meblarskich targów w Ostródzie powędrowały do wystawców. A ci – zaskoczeni i wzruszeni – cieszyli się wyróżnieniami do białego rana. Zwycięzcą pierwszej nagrody za najlepsze stoisko została firma Eurofirany, która w Ostródzie pojawiła się po raz pierwszy w swojej historii i od razu zgarnęła najważniejszy laur. Siedmioosobowa załoga, która obsługuje dopracowane w najmniejszych szczegółach stoisko, długo gratulowała sobie wzajemnie.



- Nasze stoisko zostało bardzo drobiazgowo zaprojektowane i – żeby wszystko wyszło jak należy - na próbę złożone w firmie w Żywcu. W Ostródzie odtwarzaliśmy je dbając, by szczegóły się zgadzały – opowiadał tuż po wręczeniu nagród właściciel Eurofiran, Bogusław Choczyński.
Pierwszą nagrodę w kategorii „Najlepszy pomysł marketingowy” 39. Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie odebrała Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Zwycięzcą kategorii „Designerski przebój 39. MTM” została firma Gaber Plus, która zaprezentowała Krzesło Loop, projektu Claus'a Breinholta, a najlepszym debiutantem tej edycji nagród została firma Kronospan.

Popularne
Najnowsze