Wnętrza

Przytulnie i w zgodzie z trendami

Tekst rozmowa z Martą Suchodolską (Westwing) • Zdjęcia Westwing

2017-04-27

Marta Suchodolska − dyrektor kreatywna Westwing, pomysłodawczyni internetowego poradnika wnętrzarskiego domplusdom.pl. W latach 2011-2012 prowadziła program telewizyjny „Urządzanie na planie” emitowany przez kanał Domo+. Przez wiele lat pracowała w redakcjach uznanych polskich magazynów wnętrzarskich.




Czym charakteryzują się wnętrza trafiające w gusta współczesnych Polek?
Polki gustują we wnętrzach, które są białe. Biel króluje we wszystkich pomieszczeniach – zarówno w salonie, kuchni, jak i łazience. Kochamy styl skandynawski. Metraże naszych mieszkań, jak i warunki pogodowe, są zbliżone do tych, które znamy z krajów nordyckich. Dlatego styl skandynawski, który cechuje prostota i funkcjonalność, zadomowił się w Polsce na dobre. Dom najczęściej kojarzy się Polkom z ciepłem domowego ogniska, z życiem rodzinnym, dlatego chętnie wprowadzamy do wnętrz ciepłe, prowansalskie akcenty. Wśród mieszkanek miast rośnie zainteresowanie nowoczesnymi i loftowymi aranżacjami, które kojarzą się z wielkomiejskim stylem życia.


Na jakie komponenty składające się na wystrój wnętrz kobiety w Polsce zwracają szczególną uwagę? Kolory, desenie, dodatki, a może ważne są dla nas jeszcze inne aspekty?
Ważną rolę odgrywają kolory. Zarówno te na ścianach, jak i barwy dodatków: tkanin, obrazów czy grafik. Wybierając kolor ścian, decydujemy się najczęściej na minimalistyczne rozwiązania. Bardziej zdecydowane odcienie pojawiają się w naszych sypialniach i łazienkach. Tu eksperymentujemy z fioletami czy butelkową zielenią. W łazienkach Polaków renesans przeżywa czerń. Charakter wnętrza budujemy poprzez wybór odpowiednich dodatków. To trafna decyzja. Niewielki element dekoracyjny, jak poduszka, lampa, świecznik czy grafika na ścianę, ozdabia wnętrze i nadaje mu pożądany charakter. Wybierając dodatki z mniejszym niepokojem patrzymy też na mniej uniwersalne, żywsze kolory. Na tle spokojnych barw ścian takie elementy prezentują się doskonale.

 




Jakie błędy popełniamy najczęściej podczas aranżowania wnętrz?
Polki mają tendencję do zapełniania przestrzeni na siłę. Wstawiają do pomieszczeń zbędne szafy, komody, krzesła, fotele, stoły. W ten sposób optycznie zmniejszają przestrzeń i wprowadzają do niej chaos. Polki mają również naturę chomika – gromadzą niepotrzebne rzeczy. Dziesiątki ramek na zdjęcia, wazoniki, pudełka, pamiątki z wakacji... Z braku pomysłu, co z nimi zrobić, wszystkie te przedmioty eksponują na regałach. Takie dodatki mogą być fantastyczną dekoracją, ale gdy jest ich za dużo – efekt może być odwrotny.


Czy kobiety w Polsce chętnie korzystają z porad stylistów i dekoratorów?
Polki doskonale radzą sobie z wprowadzaniem w życie własnych pomysłów. Podpowiedzi szukają w magazynach wnętrzarskich, na portalach internetowych poświęconych tematyce designu czy blogach. Dużą popularnością cieszą się w Polsce programy telewizyjne prezentujące metamorfozy wnętrz. Urządzając mieszkanie, często też wzorujemy się na gotowych aranżacjach przygotowanych przez profesjonalistów, które można znaleźć także na stronie Westwing.pl. Spora grupa Polaków decyduje się powierzyć realizację swoich marzeń projektantowi, licząc na jego wiedzę, doświadczenie i indywidualne podejście. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Westwing, z usług projektanta wnętrz korzysta już co czwarty Polak.

 




Westwing.pl dla swoich klientów przygotowuje oferty, które pozostają aktywne tylko przez kilka dni. Czy taki sposób sprzedaży sprawdza się w branży wyposażenia wnętrz?
Westwing.pl to klub zakupowy, którego działanie opiera się na krótkoterminowych kampaniach sprzedażowych. Nad selekcją produktów, jakie pojawiają się w ofercie czuwają doświadczone stylistki i projektantki wnętrz. Nie posiadamy katalogu produktów. Stawiamy na niepowtarzalność i oryginalność oferty. Umożliwia nam to współpraca z wieloma producentami – znanymi i cenionymi markami. W efekcie końcowym członkowie klubu otrzymują propozycje od wielu firm, z różnych zakątków świata, które prezentowane są w formie stylistycznie spójnych kampanii. Taki model współpracy pozwala nam także na oferowanie atrakcyjnych cen – nawet do 70% niższych w stosunku do detalicznych. Z takich okazji coraz chętniej korzystają kupujący. Świadomi własnego stylu i potrzeb Polacy wyrażają siebie już nie tylko za pomocą ubioru, ale coraz częściej kreując charakter wnętrz, w których mieszkają. Szukając elementów wystroju, chętnie sięgają do naszej oferty i wracają do nas przy okazji kolejnych kampanii. Ten model sprzedaży spodobał się polskiemu konsumentowi.

 

 

Działalność Westwing na zagranicznych rynkach powoduje, że firma oferuje towary wielu marek niedostępnych w Polsce. Polacy poszukują produktów zagranicznych czy stawiają na rodzime propozycje?
W Westwing bardzo dbamy o wyrazisty charakter. Szukamy przede wszystkim przedmiotów pięknych, wpisujących się w trendy i oczekiwania konsumentów na danym rynku. Oczywiście fakt, że jesteśmy firmą międzynarodową, ułatwia nam dostęp do zagranicznych marek, które oferujemy w Polsce. Ale to działa w obie strony. Polscy producenci trafiają za naszym pośrednictwem na inne rynki. Codziennie przygotowujemy kilka nowych kampanii. Pracuje nad nimi sztab stylistek, copywriterów i grafików. Wybór przedmiotów, które pokazujemy na stronie, oparty jest na preferencjach kupujących. Nasze doświadczenia pokazują, że Polacy nie kierują się kategorią polski/zagraniczny, myślą raczej w kategoriach stylu, w jakim urządzają mieszkanie i do niego dopasowują kupowane przedmioty. Jeśli ktoś wybrał modny ostatnio styl skandynawski, będzie poszukiwał białych szafek i drewnianych akcentów, jeżeli ktoś woli przestrzenie zorganizowane w formie loftu, bardziej zainteresują go dekoracje o takim charakterze. Obecnie pracujemy z wieloma kultowymi markami zagranicznymi, jak Tom Dixon, Missoni Home czy Floss, ale również z renomowanymi polskimi producentami.


Macie już 1,7 mln stałych klientów. Jak udało się to osiągnąć w tak krótkim czasie?
O sukcesie zadecydowało kilka czynników. Kompetentny zespół stylistek, który z jednej strony doskonale orientuje się w rynkowych trendach, z drugiej – zna i czuje potrzeby klientów. Bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu, stylistki każdego dnia wyszukują setki wyjątkowych przedmiotów. W ofercie Westwing pojawia się ok. 300 tys. produktów rocznie. Codziennie na naszej stronie znaleźć można ok. 1000 nowych propozycji. W tradycyjnych sklepach trudno o tak szeroki wybór. Piękna i wysmakowana grafika oraz codzienna porcja porad i inspiracji to kolejne elementy, które wpływają na przywiązanie klientów.

 




Dotychczas Westwing działał wyłącznie online, ale w listopadzie otworzyliście swój pierwszy sklep stacjonarny. Dlaczego zdecydowaliście się na ten krok?
Od początku naszej działalności, a jesteśmy obecni na polskim rynku już od 5 lat, mierzymy się z problemem oddania – wyłącznie za pomocą zdjęć – „urody” mebli i dodatków do domu, które mamy w swojej ofercie. Nawet najpiękniejsze fotografie nie przekonają osób, dla których kluczowym elementem podczas zakupów jest możliwość obejrzenia i dotknięcia przedmiotu. I między innymi dla takich klientów otworzyliśmy pierwszy w Europie sklep stacjonarny Westwing. Mieści się on w warszawskim centrum handlowym Arkadia. Odwiedzający znajdą w nim szeroki wybór mebli i dodatków do domu, które zaprezentowane są w postaci stylistycznie spójnych kolekcji. W naszym sklepie stacjonarnym – tak jak i na stronie Westwing.pl – oferta ciągle się zmienia, dlatego warto tam zaglądać regularnie. Zapraszamy!

Popularne
Najnowsze