W lipcu znana z innowacji polska marka Arbiton wprowadziła na rynek innowacyjne narzędzie do wizualizacji podłóg. Dzięki niemu za pomocą trzech kliknięć każdy może sprawdzić jak w jego domu będzie prezentować się podłoga w innym kolorze. Co miesiąc z darmowej usługi korzysta ponad 3000 osób i liczba ta ciągle rośnie. Polacy coraz chętniej korzystają z dobrodziejstw cyfrowych narzędzi, które ułatwiają zakupy. Czy zmiana nawyków zakupowych trwale odbije się również na branży budowlanej?
Raport firmy KPMG „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?” dowodzi, że ponad 70 proc. osób w czasie pandemii kupuje produkty „non food” w Internecie. Aż 34 proc. Polaków rozpoczęło zakupy online produktów, których nie kupowali wcześniej w Internecie, w tym również artykuły wyposażenia wnętrz. Według raportu, pandemia wirusa wpłynęła też na preferencje dotyczące marek – coraz bardziej zyskują polskie firmy oraz produkty od lokalnych dostawców.
Polacy pokochali zakupy on-line
Również w branży budowlanej odczuwa się zwiększone zainteresowanie kanałem online’owym. Stąd właśnie decyzja marki Arbiton o uruchomieniu najnowocześniejszego w Europie wizualizatora podłóg.
– Z całą pewnością branża budowlana zachowa mocny kanał sprzedaży tradycyjnej, ponieważ to na zaufanych dystrybutorach oparta jest sprzedaż w tym segmencie. Wprowadzając wizualizator, chcieliśmy wesprzeć naszych partnerów handlowych i dać im narzędzie, dzięki któremu klient w bezpieczny sposób będzie mógł dokonać u nich zakupów. Naszym celem nie było przeniesienie zakupów do Internetu, a raczej ułatwienie klientom podejmowanie decyzji bez konieczności odwiedzania sklepów stacjonarnych. – mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton. Co miesiąc z naszego wizualizatora korzysta ponad 3000 osób. Każda z nich wgrywa 4-5 zdjęć pomieszczeń, w których chce przeprowadzić zmiany. Średnio klienci sprawdzają 10 kolorów podłóg. Łatwo policzyć, że daje nam to 150 tys. wizualizacji miesięcznie. Zdecydowana większość z osób, które korzystają z wizualizatora zamawia u nas próbki paneli do domu. Wizualizator to gamechanger, który ułatwia zakup podłóg, prezentując hiperrealistyczne wizualizacje, które dotychczas były dostępne jedynie u architektów wnętrz, i pomagając klientom podjąć trafną decyzję – dodaje Artur Tomikowski.
Próbki dekorów za 1 grosz przyciągają klientów
Zwiększony wolumen zakupów online w czasie pandemii nie jest oczywiście efektem naturalnej transformacji rynku, ale raczej wymuszoną zmianą. Zdaniem ekspertów KPMG można się jednak spodziewać zwiększenia dynamiki wzrostu sprzedaży online, bo zdecydowana większość konsumentów, „dobrze ocenia cyfrowe kanały realizacji zakupów”. W branży wykańczania wnętrz również istnieje przeświadczenie, że wraz z sytuacją na świecie trwale zmienią się nawyki zakupowe klientów. Będą oni potrzebowali narzędzi, które pozwolą im, zachowując dystans społeczny, komfortowo kupować elementy wyposażenia mieszkań, w których jesteśmy zmuszeni spędzać więcej czasu.
– Dysponujemy już danymi, które pokazują ogromną dynamikę wzrostu sprzedaży paneli podłogowych, podkładów i akcesoriów podłogowych w kanałach online. I dotyczy to nie tylko Polski, ale właściwie wszystkich 55 rynków, na których sprzedajemy swoje produkty – komentuje Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton. Naszym zadaniem jest wspierać lokalnych dystrybutorów naszych produktów, oferując im narzędzia, które pomogą klientom dokonywać zakupów w bezpieczny i komfortowy sposób. Obecnie wszystkie próbki podłóg wysyłamy za 1 grosz, co znacząco wpłynęło na liczbę zamówień. Według mnie pandemia jedynie przyspieszyła procesy, które i tak w dłuższej perspektywie zaszłyby w społeczeństwie – dodaje Artur Tomikowski.
Jak działa wizualizator podłóg od Arbiton?
Wystarczy zrobić zdjęcie pomieszczenia oraz wejść na stronę www.arbiton.com. Następnie wgrać zdjęcie i dokonywać wyboru podłóg z bardzo szerokiego zestawu dekorów i kolorów. Z wizualizatora możemy wygodnie korzystać przy pomocy telefonu komórkowego, bez konieczności pobierania uprzednio jakiejkolwiek aplikacji. Wizualizator doskonale odwzorowuje kwestie światła, cieni, a także strukturę pomieszczenia. Rozpoznaje również przedmioty na podłodze, nogi od krzeseł, stołów oraz inne meble, które stanowią część wnętrza. Gdy podłoga przypadnie nam do gustu, możemy zamówić próbkę dekoru, która kosztuje 1 grosz, a w kolejnych krokach wybrać sklep oraz kupić podłogę z dostawą pod same drzwi. Jeśli jesteśmy zwolennikami tradycyjnych zakupów, program wskaże nam najbliższe naszej okolicy punkty sprzedaży. To prawdziwa rewolucja, która już dziś zmienia zachowania konsumenckie w segmencie budowlanym.
***
Material promocyjny
Artykuł sponsorowany/Materiał partnera
HIT branży dekoracyjnej
Jak polska marka podłóg znalazł sposób na koronawirusa
Tekst i zdjęcia Arbiton www.arbiton.com
W lipcu znana z innowacji polska marka Arbiton wprowadziła na rynek innowacyjne narzędzie do wizualizacji podłóg. Dzięki niemu za pomocą trzech kliknięć każdy może sprawdzić jak w jego domu będzie prezentować się podłoga w innym kolorze. Co miesiąc z darmowej usługi korzysta ponad 3000 osób i liczba ta ciągle rośnie. Polacy coraz chętniej korzystają z dobrodziejstw cyfrowych narzędzi, które ułatwiają zakupy. Czy zmiana nawyków zakupowych trwale odbije się również na branży budowlanej?
Raport firmy KPMG „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?” dowodzi, że ponad 70 proc. osób w czasie pandemii kupuje produkty „non food” w Internecie. Aż 34 proc. Polaków rozpoczęło zakupy online produktów, których nie kupowali wcześniej w Internecie, w tym również artykuły wyposażenia wnętrz. Według raportu, pandemia wirusa wpłynęła też na preferencje dotyczące marek – coraz bardziej zyskują polskie firmy oraz produkty od lokalnych dostawców.
Polacy pokochali zakupy on-line
Również w branży budowlanej odczuwa się zwiększone zainteresowanie kanałem online’owym. Stąd właśnie decyzja marki Arbiton o uruchomieniu najnowocześniejszego w Europie wizualizatora podłóg.
– Z całą pewnością branża budowlana zachowa mocny kanał sprzedaży tradycyjnej, ponieważ to na zaufanych dystrybutorach oparta jest sprzedaż w tym segmencie. Wprowadzając wizualizator, chcieliśmy wesprzeć naszych partnerów handlowych i dać im narzędzie, dzięki któremu klient w bezpieczny sposób będzie mógł dokonać u nich zakupów. Naszym celem nie było przeniesienie zakupów do Internetu, a raczej ułatwienie klientom podejmowanie decyzji bez konieczności odwiedzania sklepów stacjonarnych. – mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton. Co miesiąc z naszego wizualizatora korzysta ponad 3000 osób. Każda z nich wgrywa 4-5 zdjęć pomieszczeń, w których chce przeprowadzić zmiany. Średnio klienci sprawdzają 10 kolorów podłóg. Łatwo policzyć, że daje nam to 150 tys. wizualizacji miesięcznie. Zdecydowana większość z osób, które korzystają z wizualizatora zamawia u nas próbki paneli do domu. Wizualizator to gamechanger, który ułatwia zakup podłóg, prezentując hiperrealistyczne wizualizacje, które dotychczas były dostępne jedynie u architektów wnętrz, i pomagając klientom podjąć trafną decyzję – dodaje Artur Tomikowski.
Próbki dekorów za 1 grosz przyciągają klientów
Zwiększony wolumen zakupów online w czasie pandemii nie jest oczywiście efektem naturalnej transformacji rynku, ale raczej wymuszoną zmianą. Zdaniem ekspertów KPMG można się jednak spodziewać zwiększenia dynamiki wzrostu sprzedaży online, bo zdecydowana większość konsumentów, „dobrze ocenia cyfrowe kanały realizacji zakupów”. W branży wykańczania wnętrz również istnieje przeświadczenie, że wraz z sytuacją na świecie trwale zmienią się nawyki zakupowe klientów. Będą oni potrzebowali narzędzi, które pozwolą im, zachowując dystans społeczny, komfortowo kupować elementy wyposażenia mieszkań, w których jesteśmy zmuszeni spędzać więcej czasu.
– Dysponujemy już danymi, które pokazują ogromną dynamikę wzrostu sprzedaży paneli podłogowych, podkładów i akcesoriów podłogowych w kanałach online. I dotyczy to nie tylko Polski, ale właściwie wszystkich 55 rynków, na których sprzedajemy swoje produkty – komentuje Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton. Naszym zadaniem jest wspierać lokalnych dystrybutorów naszych produktów, oferując im narzędzia, które pomogą klientom dokonywać zakupów w bezpieczny i komfortowy sposób. Obecnie wszystkie próbki podłóg wysyłamy za 1 grosz, co znacząco wpłynęło na liczbę zamówień. Według mnie pandemia jedynie przyspieszyła procesy, które i tak w dłuższej perspektywie zaszłyby w społeczeństwie – dodaje Artur Tomikowski.
Jak działa wizualizator podłóg od Arbiton?
Wystarczy zrobić zdjęcie pomieszczenia oraz wejść na stronę www.arbiton.com. Następnie wgrać zdjęcie i dokonywać wyboru podłóg z bardzo szerokiego zestawu dekorów i kolorów. Z wizualizatora możemy wygodnie korzystać przy pomocy telefonu komórkowego, bez konieczności pobierania uprzednio jakiejkolwiek aplikacji. Wizualizator doskonale odwzorowuje kwestie światła, cieni, a także strukturę pomieszczenia. Rozpoznaje również przedmioty na podłodze, nogi od krzeseł, stołów oraz inne meble, które stanowią część wnętrza. Gdy podłoga przypadnie nam do gustu, możemy zamówić próbkę dekoru, która kosztuje 1 grosz, a w kolejnych krokach wybrać sklep oraz kupić podłogę z dostawą pod same drzwi. Jeśli jesteśmy zwolennikami tradycyjnych zakupów, program wskaże nam najbliższe naszej okolicy punkty sprzedaży. To prawdziwa rewolucja, która już dziś zmienia zachowania konsumenckie w segmencie budowlanym.