Po okresie gdy wiele przedsiębiorstw przeszło na pracę w trybie zdalnym, czas pokazał, że w pewnych branżach nic nie zastąpi kontaktu z drugim człowiekiem. Jak przekonuje ekspert JLL, dobry adres wciąż jest konieczny w kreowaniu wizerunku marki godnej zaufania. Doskonale ilustruje to też przykład jednej z warszawskich galerii sztuki, która mieści się w kamienicach Foksal 13/15, w historycznym centrum stolicy.
– Marki ekskluzywne zwyczajowo wybierają prestiżowe lokalizacje, które zapewniają im wyselekcjonowane otoczenie – architekturę, sąsiadów oraz klienta docelowego. Lokalizacja w centrach miast naturalnie czerpie z istniejącego przepływu klienta w tym biznesowego i turystycznego i z tego względu jest preferowanym wyborem dla operatorów handlowych, czy instytucji kulturalnych. Przy wyborze miejsca ważne jest odpowiedzenie sobie na pytanie, kto jest moim klientem docelowym, jak do mnie dociera, co jest dla niego ważne, czy moja marka będzie odpowiednio do jej charakteru wyeksponowana – mówi Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.
Zwłaszcza przedsiębiorstwa oferujące usługi luksusowe nie rezygnują z tradycyjnych lokali dla biznesu – co więcej, jeszcze większą uwagę przywiązują do ich lokalizacji. Szczególnie ważne jest to dla firm, którym zależy na kreowaniu poczucia zaufania i stabilności. Do tego typu można zaliczyć sektory private bankingu, czy kancelarie adwokackie, które wciąż cenią sobie biura usytuowane w historycznych kamienicach i w centrach dużych miast. Prestiżowy adres daje też poczucie wyjątkowości, co jest szczególnie ważne dla marek oferujących produkty luksusowe jak ekskluzywne butiki, domy mody, czy galerie sztuki.
Wallspace Gallery od kilku miesięcy mieści się pod adresem Foksal 13/15, czyli w odrestaurowanych budynkach przy warszawskim Trakcie Królewskim, które przetrwały II wojnę światową. Jak tłumaczy współwłaściciel galerii, szczególnie ważny był historyczny aspekt ulicy Foksal, gdzie swoje wernisaże organizowali najważniejsi artyści polskiej awangardy jak: Henryk Stażewski, Tadeusz Kantor, Roman Opałka, Koji Kamoji, Leon Tarasewicz.
– Foksal 13/15 to obecnie najgorętszy adres w stolicy. Tylko mieszkańcy pobliskich kamienic nie zatrzymują się przed oświetloną wieczorami fasadą. Inni goście fotografują się przed bramą wejściową komentując historię domu z końca XIX wieku. To tutaj bije serce, nie tylko kulturalne, ale również towarzyskie, dzisiejszej Warszawy. Wallspace Gallery wpisuje się i kontynuuje historię kultowej ulicy Foksal. Fascynujące jest to, że możemy pracować we wnętrzach w stylu i duchu belle époque. Synergia sztuki w Wallspace Gallery z architekturą Foksal 13/15 tworzą niepowtarzalny klimat, który uwielbiają kolekcjonerzy oraz goście odwiedzający to magiczne miejsce – tłumaczy Robert Swaczyński, współwłaściciel Wallspace Gallery.
Na Foksal 13/15 dostępne są jeszcze 4 lokale usługowe o metrażach od 66 do 180 m2. Każdy z nich ma ponad 3,5 m. wysokości. W kamienicach mieści się oprócz tego w sumie 55 apartamentów premium, z których ponad 80% zostało już sprzedanych.
Kamienice Foksal zostatały w tym roku wyróżnione przez mieszkańców stolicy, zdobywając Nagrodę Architektoniczną Prezydenta m.st. Warszawy. Doceniona została niespotykana na tę skalę rewitalizacja, w ramach której przeprowadzono wiele skomplikowanych prac przy wykorzystaniu innowacyjnych technik. Zaangażowano w nią niespotykane dotąd środki oraz najlepszych specjalistów w Polsce: architektów, konserwatorów artystów, rzemieślników oraz przedstawicieli wielu innych profesji. Obecnie na warszawskim rynku nie ma podobnych inwestycji tej klasy i nie wiadomo, czy się pojawią.
***
Materiał promocyjny