Lifestyle

Hobby

Maserati Ghibli

Tekst Marcin Pietrzak • Zdjęcia © Copyright, Maserati S.p.A., Modena, Italy

2013-11-13

Maserati należy do marek luksusowych, ze swojej natury trochę niszowych. Lecz to sprawia, że samochody tego producenta są jeszcze bardziej zauważalne. Maserati to przede wszystkim włoski design, kwintesencja i esencja made in Italy. Szyk i elegancja – naturalne środowisko aut z trójzębem na grillu to miejsca ekskluzywne – parkingi hoteli czy kasyn w Monaco, ulice centrum Rygi, Moskwy bądź londyńskiego City…

 

Ghibli

Nowy model Maserati łączy w sobie w wyjątkowy sposób włoski Design, dynamikę i komfort. Dzięki temu zwykła jazda na codzień staje się rozkoszą. W rozwoju tego modelu producent samochodów z Modeny połączył Know-how znakomitych modeli Gran Turismo, zapierających dech osiągów, sportowego prowadzenia się oraz komfortu. Ghibli ma stanowić konkurencję dla samochodów klasy średniej-wyższej, jak np. Merceds klasy E czy BMW serii 5. Jest to pierwszy model Maserati w tym segmencie.

 

 

Design

Ghibli wygląda jak mniejsze Quattroporte lecz nieco bardziej usportowione. Samochód ma muskularną formę, czyste kontury, widać tu pewne prowadzenie linii, design Ghibli przyciąga wzrok swoim sportowym zacięciem, tak jak pierwsze Ghibli, które wyszło spod ręki Giorgetto Giugiaro w roku 1967.

W centrum przedniej części auta dominuje charakterystyczny grill Maserati. Tradycyjny owal jest teraz trochę bardziej kanciasty. Przednie reflektory są dość małe i tak jak w przypadku BMW „patrzą spod byka”. Boczne szyby zgodnie z dzisiejszym trendem są dość małe, drzwi według tych samych prawideł wysokie, wyraźnie jest tu poprowadzona „linia tornado”. Dolna część przodu jest zamykana przez wloty powietrza zachodzące na koła. Tylne błotniki są potężne, muskularne, razem tworzą podstawy tyłu, lekko zadartego ku górze, przez co jest on bardziej dynamiczny. Nie sposób nie zauważyć tu ostrych w swym kształcie tylnych reflektorów, podświetlanych oczywiście LED-ami.

 

 

Wnętrze

Wewnątrz pojazdu mamy do czynienia z typowym włoskim stylem. Lewa i prawa część deski rozdzielczej zdaje się łączyć w środkowym kokpicie. Wzrok przyciąga tu szczególnie tradycyjny zegar Maserati z niebieskim cyferblatem w połyskującej aluminiowej kopercie. Poniżej znajduje się duży 8,4 calowy ekran dotykowy komputera pokładowego, który można powiedzieć, że sam w sobie jest ozdobą. Montowany na zamówienie system system HiFi klasy Premium stworzony przez specjalistów firmy Bowers & Wilkins oferuje wszystkim audiofilom dźwięki najwyższej klasy. System składa się z 15 głośników rozlokowanych po całym pojeździe wspartych wzmacniaczem o mocy 1.280-Watt. Specjalny rozkład głośników oraz konfiguracja systemu Quantum Logic® Surround-Systems zapewniają ponoć taką jakość dźwięku jaka ponoć do tej pory w samochodach nie miała miejsca!

 

 

Silnik

Ghibli jest napędzany innowacyjnym silnikiem benzynowym V6-Twin-Turbo o pojemności 3 litrów. Ten wysoce wydajny silnik został stworzony przez inżynierów z Maserati Powertrain i zbudowany w fabryce Ferrari w Maranello. Maksymalna moc silnika wynosi 330 KM (243 kW) przy 5 000 obrotów na minutę. Tryb sportowy uruchamiany za pomocą przycisku „sport” na konsoli środkowej powoduje zwiększenie momentu obrotowego z 450 Nm między 1750 i 4 500 obrotów do 500 Nm. Ghibli przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi263 km/h. Wszystkie silniki mają 8-stopniową automatycznąskrzynią biegów, a napęd jest seryjnie przeniesiony na oś tylną.Drugim z dostępnych silników będzie silnik wysokoprężny V 6 z turbosprężarkąosiągający moc 275 KM, przyspieszający od 0 do 100km/h w 6 sekund. Jest to pierwszy diesel w historii Maserati!

Popularne
Najnowsze