Wybierając gotowy garaż trzeba zwrócić uwagę na jego wymiar. Zgodnie z prawem budowlanym garaż powinien mieć wewnątrz minimalnie 5 m głębokości, 2,5 m szerokości, a w najniższym punkcie 2,2 m wysokości. Samochody typu kombi z hakiem mają około 4,8 m długości, więc przy zastosowaniu garażu pięciometrowego zostaje nam po 10 cm z każdej strony, co zdecydowanie ogranicza swobodę i parkowanie w tym przypadku nie jest niestety zbyt wygodne. Przy szerokości minimalnej, czyli 2,5 metra, wychodzenie z takiego samochodu nie będzie należało z pewnością do najłatwiejszych. Jeżeli garaż, oprócz swojej podstawowej funkcji ochrony samochodu przed warunkami atmosferycznymi, ma również pełnić funkcję pomieszczenia gospodarczego na różnego typu narzędzia, sprzęty czy meble, wówczas taka konstrukcja powinna mieć minimum 6 m głębokości i 4 m szerokości.
Ze względu na cenę oraz łatwość montażu, na rynku polskim wśród gotowych garaży od lat najbardziej popularne są konstrukcje blaszane. Ze względu na bardzo małe walory estetyczne i słabą konstrukcję w postaci nieocynkowanej kratownicy pokrytej blachą trapezową, potencjalni inwestorzy szukają równie łatwego, a także taniego rozwiązania, jak wspomniane konstrukcje blaszane. Ciekawą alternatywę stanowią przede wszystkim garaże betonowe, drewniane oraz konstrukcje stalowe tynkowane.
Garaże betonowe
Powstają po odlaniu betonem gotowej formy z podłożem i dachem, najczęściej klasy c25/30, co daje bardzo trwały oraz ciężki obiekt, wymagający do posadowienia głębokiego fundamentu na minimalną głębokość granicy przymarzania od 0,8 do 1,2 m. W celu postawienia gotowego monolitu trzeba użyć ciężkiego sprzętu, który musi wjechać na teren posesji, co może wiązać się z uszkodzeniem istniejącego podjazdu lub trawnika. Garaże betonowe znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest bardzo duża wytrzymałość na obciążenia. Można je zasypywać ziemią, a nawet nadbudowywać, jednakże cena takich konstrukcji jest wysoka i równa się z kosztami budowy garażu murowanego, a często nawet je przewyższa.
Garaże drewniane
Bardzo u nas mało popularne rozwiązanie, ze względu na długi czas montażu, cenę oraz konieczność konserwacji drewna, jednakże garaże takie są bardzo estetyczne. Drewno zawsze wkomponuje się w otoczenie ogrodu, jest naturalnym izolatorem ciepła, a przy odpowiedniej konserwacji drewna, garaż posłuży nam przez wiele lat.
Garaże stalowe tynkowane
Jest to nowy typ garaży na naszym rynku, którymi warto się zainteresować przede wszystkim ze względu na przystępną cenę, szybkość i łatwość montażu oraz innowacyjną technologię krycia stali tynkiem. Estetyką nie odbiegają one od obiektów murowanych z elewacją akrylową. Ściany takiej konstrukcji garażowej najczęściej składają się z paneli stalowych o szerokości 20 cm i grubości 4 cm, wykonanych z blachy 0,7 mm. Ściany po złączeniu oraz zamknięciu w ramę na całej objętości, tworzą ścianę samonośną zewnętrznie płaską, wewnątrz natomiast, ściany takiego obiektu mają strukturę panelową. Przed chemicznym oraz mechanicznym przygotowaniem, na płaską stronę ściany, natryskiwany jest tynk gruboziarnisty. Dzięki temu obiekt wygląda jak murowany. Wewnątrz obiektu jest tynk drobnoziarnisty w kolorze białym. Konstrukcja taka może być wyposażona w różnego typu bramy garażowe: uchylne bądź segmentowe, drzwi gospodarcze czy okna. Dodatkowym elementem wyposażenia może być również wiata, która stanowi alternatywne miejsce parkingowe dla pojazdu, nie posiadającego własnego miejsca garażowego. Montaż konstrukcji polega na złożeniu gotowych, otynkowanych ścian, a także elementów nośnych dachu wraz z jego poszyciem oraz zakotwieniu ścian do podłoża. Przewidywany czas montażu konstrukcji waha się od jednego do kilku dni - w zależności od gabarytów danej konstrukcji. Istnieje również możliwość wykonania zabudowy szeregowej, co staje się doskonałym rozwiązaniem, zwłaszcza przy nowo powstających osiedlach mieszkaniowych.