Kamień to surowiec, który towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów. Trwały, praktyczny, a przede wszystkim piękny wpisał się w kanon ekskluzywnych wykończeń. Ostatnio, po latach niekwestionowanego panowania w branży wnętrzarskiej, przyszło mu mierzyć się z imitującą jego wygląd syntetyczną konkurencją. Z tego boju wychodzi jednak obronną ręką, co potwierdza niesłabnące zainteresowanie nabywców autentyczną materią.
Bycie naśladowanym dotyczy zwykle autorytetów, będących wzorem w danej dziedzinie. Ponieważ takim mianem w segmencie materiałów wykończeniowych cieszy się kamień, nie mógł się ustrzec prób odwzorowania jego wyjątkowej, wymalowanej przez przyrodę faktury, na rozmaitych tworzywach sztucznych. Jednak praktyka pokazała, że nieważne, jak doskonałe pod względem właściwości, technologii produkcji czy wyglądu byłyby sztuczne ekwiwalenty, nie są w stanie dorównać wszystkim walorom naturalnej skały. To ją cechuje ponadczasowość, niepowtarzalność, ekologiczny wymiar i możliwość renowacji. Tyle wystarczy, by ciągle zachwycać.
ŚWIETLANA PRZYSZŁOŚĆ
Od zawsze ludzkość starała się naśladować przyrodę. Stąd pomysł opracowania produkcji syntetycznych skór, drewnopodobnych kasetonów elewacyjnych i paneli tworzących powierzchnie łudząco przypominające klasyczne posadzki. Mimo coraz szerszego spektrum zastępczego asortymentu, rynkowe prognozy nadal wieszczą dynamiczny wzrost segmentu produktów naturalnych. Każą one przypuszczać, że do 2025 roku popyt na wyroby skórzane wzrośnie o 40%, a sprzedaż drewnianych stołów i desek będzie rosła w jeszcze bardziej zawrotnym tempie. Z kolei wyroby z kamienia ciągle będą traktowane jako dobra luksusowe, a takie zawsze znajdą odbiorców, nawet w dobie kryzysu. Korzystna koniunktura ma więc sprzyjać firmom kamieniarskim.
BLIŻEJ NATURY
Już od dłuższego czasu mamy okazję obserwować prymat tendencji „slow life” oraz bycia „eco” na różnych obszarach życia. Skłonność ta widoczna jest również w segmencie projektowania wnętrz i wzornictwie, gdzie na nowo dominują inspiracje bogactwem ziemi. W projektowaniu nastąpił powrót do korzeni – znów otaczamy się dużą ilością drewna, kamienia i roślinności. Wiele motywów przeniesiono też ze świata zwierząt. Przytłoczeni modernistycznym, chłodnym stylem, który od jakiegoś czasu dominował w architekturze, mamy dość monotonnych, podobnych do siebie szaro-biało-czarnych mieszkań. Teraz poszukujemy domów z duszą. Pragniemy otaczać się atmosferą ciepła i przytulności, a przy tym móc wyrażać własną indywidualność. Na ten trend nie pozostały obojętne kolekcje kamiennych płyt, wśród których prym wiodą obecnie naturalne odcienie szarości, brązów, butelkowej zieleni, szmaragdu, miedzi czy stalowej niebieskości, a więc wszystkie kolory z bogatej palety barw ziemi.
MODA BEZ DATY WAŻNOŚCI
Naturalne surowce, z kamieniem na czele, poza niepowtarzalnym wyglądem oraz trwałością mogą poszczycić się jeszcze jedną istotną cechą. To ich ponadczasowy charakter – wartość, która gwarantuje, że wybrana materia zawsze pozostanie modna. Nie bez powodu kamieniem inspirowali się wielcy artyści i nieprzypadkowo sięgają po niego współcześni architekci. Przecież daje on jedyną w swoim rodzaju możliwość opracowania projektu niepowtarzalnego, oryginalnego, takiego, którego nie spotkamy nigdzie indziej. Niemożliwym jest znalezienie dwóch fragmentów skał o bliźniaczym wyglądzie, nawet gdyby pochodziły one z tego samego złoża… a to dopiero początek możliwości. Producenci dodatkowo różnicują faktury oferowanych kamiennych płyt, co jeszcze bardziej indywidualizuje daną realizację. – Mając to na uwadze, bardzo poważnie traktujemy promocję tego, co stanowi domenę kamieniarzy, więc tym bardziej cieszy nas niejaka wolta wśród projektantów – przybliża politykę firmy Katarzyna Sołtysiak, Dyrektor łódzkiej hurtowni Magma. – To, co obserwujemy, oznacza bowiem, że do naszej kolekcji dołączą piękne, egzotyczne kamienie, takie jak Sandalus, Avocatus, Harmony. Będzie kolorowo i nietuzinkowo. Ponadto, mam nadzieję, że wkrótce uda nam się sprostać najbardziej wysublimowanym oczekiwaniom klientów, architektów i projektantów wnętrz, dzięki tworzonej aktualnie linii LUXURY STONES, czyli kamieni luksusowych – dodaje.
W tak szerokiej gamie rozwiązań z pewnością uda się znaleźć wariant najlepiej odpowiadający indywidualnym potrzebom i preferencjom, który nada naszemu otoczeniu wymarzony prestiż oraz ponadczasową klasę. To przecież domena naturalnego surowca.
Magma – Hurtownia Kamienia