Wnętrza

Home Decor 2019 – biznesowy wymiar wnętrz

Tekst Targi Home Decor • Zdjęcia Fotobueno

2019-03-21
 Home Decor 2019 – biznesowy wymiar wnętrz

Prawie 22.000 osób z 60 krajów wzięło udział w Targach HOME DECOR, MEBLE POLSKA i ARENA DESIGN, najważniejszej w Polsce biznesowej prezentacji najnowszych trendów we wzornictwie,  dekoracjach i wyposażeniu wnętrz, która odbyła się od 12 do 15 marca w Poznaniu. W 11 pawilonach o powierzchni 62.000 mkw swoje najnowsze kolekcje zaprezentowało ponad 450 firm z kilkunastu krajów.



Cztery targowe dni pełne były premier nowych produktów i marek, najmodniejszych kolorów,  interesujących wykładów i paneli dyskusyjnych oraz wielu ciekawych wystaw.  Wszyscy, którzy profesjonalnie zajmują się wnętrzami, na HOME DECOR mieli okazję  zobaczyć nowe kolekcje ozdób, oświetlenia, tekstyliów, ceramiki, szkła, akcesoriów kuchennych i łazienkowych oraz innych elementów dekoracyjnych. Podobnie jak w latach poprzednich poznańskim targom wnętrz towarzyszyły targi MEBLE POLSKA – największe w Europie Środkowej kontraktacje meblowe rokrocznie odwiedzane przez tysiące kupców meblowych z całego świata oraz wydarzenie dedykowane szeroko rozumianemu wzornictwu przemysłowemu – ARENA DESIGN. Jej 11. edycja odbyła się pod hasłem TransFormacje, manifestując tym samym zmiany w kontekście dizajnu, a także samego wydarzenia.

 

 



Trendy okiem blogerów
Jednym z hitów ekspozycji była strefa trendów Bloggers Zone. To inicjatywa grupy pięciu opiniotwórczych blogerek wnętrzarskich, projektantek wnętrz, które przy współpracy z wystawcami - wykorzystując własną kreatywność i znajomość trendów - zaaranżowały specjalną przestrzeń na ekspozycji targów HOME DECOR. Blogerki wykorzystały meble i dodatki z oferty wystawców, liderów w swoich dziedzinach. Dzięki temu powstała ciekawa przestrzeń, pełna inspiracji i pomysłów na aranżację wnętrz. Ekspozycji Bloggers Zone towarzyszyły wykłady: „Dom zgodny z trendami, czyli jaki” - Dagmary Jakubczak, „Popularne style wnętrzarskie za oceanem - czy przyjmą się w Polsce” - Kasi Gal, oraz „Kolor jako towar” - Oli Munzar. Dagmara Jakubczak, autorka  FORelements.pl, witryny poświęconej designowi w bardzo szerokim ujęciu - od wzornictwa po sztukę, przez wnętrza, architekturę, modę, fotografię – wystąpiła również na scenie Forum, gdzie wygłosiła interesującą prelekcję pod hasłem: „Trendy. Czy to wiedza tylko dla specjalistów i jak je interpretować na co dzień”.

 

 



Bogaty program
Ofertę targów wzbogacił program towarzyszący – prawie 50 merytorycznych wystąpień i szkoleń poświęconych najnowszym wnętrzarskim trendom i oryginalnemu wzornictwu. Hitami sceny głównej były spotkania z gwiazdami światowego dizajnu. Podczas panelu dyskusyjnego szwedzko-brytyjski duet Massproductions  (Magnus Elebäck  i Chris Martin) opowiadał o ścieżce dziesięcioletniej kariery, która błyskawicznie rozwinęła się wraz z premierą pierwszego produktu. Alexander Taylor, projektant i innowator,  który dla marki Adidas wdrożył rewolucyjną technologię tkania obuwia zero waste, opowiadał o punktach zwrotnych swojej kariery i codziennych aspektach pracy w gronie najlepszych dizajnerów i studiów projektowych na świecie. Młody berliński duet Geckeler Michels opowiedział o ewolucji krzesła i czynnikach wpływających na wydłużony proces projektowania. Podczas wykładu David Geckeler i Frank Michels, na podstawie doświadczeń związanych z ich własnym projektem omówili procesy poprzedzające narodziny finalnego produktu. Jednym z ekspertów na scenie głównej był Marek Borowiński prowadzącym programy: „Sklepowe Rewolucje” i „Shop Doctor”. Autor licznych publikacji z dziedziny visual merchandisingu i psychologii kolorów opowiadał na targach, jak zmieniło się postrzeganie designu pod wpływem mediów społecznościowych, poruszył temat storytellingu w designie, czyli jak budować historie o produkcie i marce, a także przybliżył zagadnienia transformacji koloru jako jednego z trendów we współczesnym designie. Gościem targów HOME DECOR był także Maciej Zień, czołowy polski projektant mody, który od 2009 roku odważnie wkroczył w świat designu, pokazując, że moda może łączyć się z aranżacją wnętrz. Od tego czasu tworzy wnętrza szyte na miarę pod nazwą Zień Home, a jego projekty dowodzą, że elegancja idzie w parze z funkcjonalnością. Podczas targów jego prelekcja pod hasłem "Moda wkracza do wnętrz", cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników.