Wnętrza

Łazienka

Spotkanie z trendami. Komponujemy modny wystrój łazienki

Tekst MAŁGORZATA WIETESKA • Zdjęcia SALON ŁAZIENEK JETA PARK HANDLOWY MARYWILSKA 44

2020-04-02
Spotkanie z trendami. Komponujemy modny wystrój łazienki

Współczesna łazienka to nie tylko przestrzeń służąca higienie. To także strefa komfortu, gdzie w sprzyjających warunkach możemy zadbać o ciało i podarować sobie chwilę odprężenia. Aby pomieszczenie spełniło wygórowane oczekiwania użytkowników, musi wyróżniać się przemyślaną aranżacją, najlepiej obfitującą w modne elementy. Jak stworzyć wystrój wpisujący się w aktualne trendy?

 

Wbrew obawom, urządzenie funkcjonalnej i atrakcyjnie prezentującej się łazienki wcale nie musi oznaczać długiej przeprawy przez dziesiątki sklepów oraz setki stron internetowych. Mało tego, zbędna może okazać się nawet potrzeba odwiedzenia studia projektowego w celu rozrysowania układu pomieszczenia. Wszytko, czego potrzebujemy, możemy znaleźć pod jednym adresem, w Parku Handlowym MARYWILSKA 44 na warszawskiej Białołęce. Wystarczy, że wybierzemy się do salonu łazienek JETA oferującego nie tylko szeroką gamę produktów, lecz także możliwość zainspirowania się przygotowanymi z ich użyciem ekspozycjami. Mamy tu nawet sposobność skorzystania z porad specjalistów z branży sanitarnej oraz architekta, włącznie z opracowaniem przez niego planu zagospodarowania pomieszczenia. Dzięki temu w jednym miejscu zyskujemy kompleksową obsługę, ale również szansę porównania asortymentu z ofert wielu producentów czy rozmaitych linii stylistycznych. To oszczędza czas i ułatwia podjęcie zakupowych decyzji. Poza tym, podczas pojedynczej wizyty w showroomie otrzymujemy skondensowany obraz aktualnych trendów w pigułce. Chcąc je Państwu przybliżyć, wybraliśmy się do salonu łazienek JETA w Parku Handlowym MARYWILSKA 44, by sprawdzić, jakie tendencje obecnie królują w tej dziedzinie.

 

 

MATERIAŁY NA TOPIE

Płytki ceramiczne, kafle, gresy, terakota, glazura to tradycyjne, ale i najchętniej stosowane łazienkowe materiały wykończeniowe. Oglądając dostępne warianty, łatwo zagubić się w gąszczu kolorów, formatów, struktur i deseni. Z kolei, mając przed sobą jedynie pojedyncze kafelki, trudno wyobrazić sobie, jak zaprezentowałyby się ułożone na większej powierzchni. Bardzo pomocne okazują się wówczas przykładowe realizacje oraz ekspozycje porządkujące kolekcje pod względem ich estetyki. To pozwala zobrazować kompozycyjny potencjał produktów, wśród których na topie są obecnie przede wszystkim płytki w dużych formatach L, a nawet XL. Z drugiej strony jednak obserwujemy też duże zainteresowanie seriami inspirowanymi mozaikami, czego najlepszym przykładem są linie z patchworkowymi dekorami w stylu Azulejo. Inne modne faktury to imitacje betonu architektonicznego, tynków dekoracyjnych, marmuru, granitu, a także drewna. Z ich pomocą można kreować rozmaite efekty – od aranżacji w loftowym klimacie, przez wystrój salonów kąpielowych jak z ekskluzywnego spa, po eleganckie przestrzenie pełne szykownych detali. Nieco więcej odwagi od inwestorów wymaga zdanie się na kolejny łazienkowy trend – zastosowanie okładzin zdobionych motywami graficznymi. Prym wiodą aktualnie motywy roślinne, szczególnie hitowa tropikalna flora, ale równie spektakularnie prezentują się artystyczne ornamenty przedstawiające postaci niczym z fresków czy dzieł malarskich. Z myślą o aranżacjach zorientowanych na nowoczesność powstały kolekcje o powierzchni 3D, zdobione dekoracyjnymi żłobieniami. Idealnie w strefie higieny, nierozerwalnie związanej przecież z wodą, sprawdza się motyw fali. Ostateczny szlif łazienkowym okładzinom nadaje wykończenie. Tu zauważamy dominację odbijających światło propozycji szkliwionych i lustrzanych, a także drobnych kryształowych insertów, choć satynowe powierzchnie wcale nie zamierzają ustępować im miejsca.

 

 

PODSTAWA ŁAZIENKOWEGO WYPOSAŻENIA

Ważny etap aranżowania pomieszczenia służącego higienie stanowi dobór sprzętów sanitarnych. W tej dziedzinie również panuje ogromna różnorodność, ale w salonie sprzedażowym JETA, w Parku Handlowym MARYWILSKA 44, dowiadujemy się, że konsumenci stawiają obecnie przede wszystkim na funkcjonalny minimalizm. Niekwestionowanym hitem są dziś kabiny prysznicowe typu walk-in z odwodnieniem liniowym lub punktowym zamiast tradycyjnego brodzika, których eteryczna forma nie przytłacza wnętrza. Królowe łazienek – wanny – zyskują z kolei bardziej awangardowe kształty. Ich opływowe sylwetki pięknie rzeźbią łagodnie i asymetrycznie prowadzone linie. W ostatnich sezonach znacznie zmienił się także design umywalek, które dziś najczęściej widujemy w opcji stojącej – zintegrowanej z postumentem – albo nastawnej – umieszczanej na blacie. Niedawno narodziła się też moda na misy o bardzo cienkich ściankach, a także w nieoczywistych kolorach, szczególnie modnej czerni i pastelach. Stojące toalety zastąpiły natomiast sedesy podwieszane, z zestawem podtynkowym do zabudowy, a także modele bezkołnierzowe, gwarantujące lepsze cechy, jeżeli chodzi o higienę. Całość uzupełnia armatura utrzymana głównie w nowoczesnym duchu, ale bez trudu znajdziemy też baterie czy deszczownice nawiązujące do estetyki retro, np. w postaci egzemplarzy w kolorze mosiądzu.

 

 

PRZESTRZEŃ PIĘKNIE OKRASZONA

Ostatnie aranżacyjne szlify obejmują dobór oświetlenia i dodatków, których obecność możemy uwzględnić już na etapie wizualizacji, a następnie nabyć w tym samym miejscu, co resztę wyposażenia. Przyglądając się ekspozycjom, łatwo wysnuć wniosek, że niekwestionowanymi liderami w dziedzinie modnych iluminacji są lampy w stylu loftowym, wpuszczane w sufit oczka podtynkowe, a także listwy LED, pełniące funkcję oświetlenia akcentującego. W gamie luster prym wiodą natomiast modele okrągłe, asymetryczne, a także wersje z podświetleniem oraz wbudowanym modelem powiększającym. Dekoracje dobierane są w zależności od zaplanowanej estetyki wnętrza i prezentują szeroką paletę stylów – od eko, przez industrial, po nowoczesny minimalizm czy szykowny modern classic. Wszystko po to, by wykreować przyjazną przestrzeń o nieprzeciętnych walorach praktycznych i wizualnych, utrzymaną w duchu najnowszych trendów.

 

 

***

Park Handlowy MARYWILSKA 44 o powierzchni 12 tys. mkw. to nowoczesna przestrzeń handlowo-rozrywkowa, oferująca asortyment wyposażenia wnętrz i ogrodów. W obiekcie zlokalizowanych jest obecnie 15 sklepów, a wśród nich m.in.: ABRA Meble, A-T Oświetlenie, DYWANELLA, salon łazienek JETA, JYSK, Galeria Dobrych Mebli, PSB Mrówka, STOKKI HOME, ROMAX, Indyjskie Meble, Outletmedia RTV/AGD. Obiekt zlokalizowany jest w dzielnicy Białołęka, w północno-wschodniej części stolicy. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się Centrum Handlowe MARYWILSKA 44 o powierzchni 68 tys. mkw., w którym działa ponad 1300 sklepów i punktów usługowych. Obiekty tworzą jeden z największych kompleksów handlowych w Warszawie.

 

 

***

Tekst promocyjny

http://sentinel.pl