Odwoływanie się w aranżacji wnętrz do przeszłości to sposób na stworzenie wyjątkowego klimatu w przestrzeni mieszkalnej. Taki zamysł przyświecał też miłośnikom stylu grandmillennial. Czerpie on inspiracje z domów naszych babć i dziadków, stanowiąc alternatywę dla nowoczesnego designu. Czym charakteryzuje się ten trend i dlaczego warto się nim kierować?
– Zrodzony w Stanach Zjednoczonych trend grandmillennial jest nową odsłoną stylu tradycyjnego. To sposób na wydobycie piękna z przedmiotów uważanych powszechnie za staromodne i oprawienie ich we współczesne ramy. „Granny chic”, czyli „babciny szyk” wykreowało pokolenie osób urodzonych w latach 80. i 90., u których minione czasy wywołują poczucie nostalgii. Doceniają oni dokonania przodków i rzucają na nie świeże spojrzenie – mówi Katarzyna Śliwińska, kierownik działu marketingu i reklamy, RuckZuck.
Ukłon w stronę przeszłości
Podstawę wnętrza z duszą stanowią oczywiście wiekowe elementy wyposażenia i dekoracji, które znajdziemy na pchlim targu, aukcjach internetowych czy… w domach seniorów rodu. Warto zajrzeć na strych lub do piwnicy, ponieważ te miejsca mogą skrywać zapomniane perełki aranżacyjne. Odnawiając je i stylizując w oryginalny sposób, tchniemy w nie nowe życie.
We wnętrzu pięknie zaprezentują się meble wykonane z ciemnego drewna (np. orzecha lub wiśni). Sekretarzyk, biblioteczka, komoda czy kredens, ustawione w reprezentacyjnej części mieszkania, mogą stanowić główny punkt aranżacji. Ciekawym akcentem będzie też fotel bujany wykonany z wikliny, lampa z materiałowym abażurem lub maszyna do szycia w stylu vintage. Na podłodze doskonale sprawdzą się z kolei panele w głębokim, dębowym dekorze, które podkreślą szlachetność przestrzeni (propozycja tego typu dostępna jest np. w kolekcjach Vision 4V WR i Impression 4V WR od RuckZuck).
Grandmillennial to jednak przede wszystkim ocieplające dodatki. Mile widziane są haftowane pledy, serwety z wyszywanymi wzorami i pościele perkalowe. Nie może zabrakną tu również falban, plis i frędzli. Poduszki z marszczeniami, stoły ze skirtingiem, draperie oraz zasłony z chwostami dodadzą przestrzeni charakteru. W przypadku wzorów stawia się na motyw kraty, kwiatów, chinoiserie (nawiązujący do kultury chińskiej) oraz toile de Jouy (sielskie scenki rodzajowe). Pojawiają się one nie tylko na tkaninach, ale również na tapetach i porcelanie.
Synergia klasyki z nowoczesnością
Miejmy na uwadze, że grandmillennial to sztuka łączenia przedmiotów z historią z elementami charakterystycznymi dla dzisiejszych czasów. Nie chodzi bowiem o skopiowanie aranżacji, którą pamiętamy z dzieciństwa, ale o zgrabne wplatanie jej elementów we współczesne wnętrza. Wystrój nie powinien przypominać muzealnej ekspozycji – ważne, by był komfortowy dla domowników, a jednocześnie niósł wartość sentymentalną.
Poszczególne komponenty warto zatem unowocześniać, by w efekcie końcowym złożyły się na wygodną aranżację, odpowiadającą obecnym realiom. Może to oznaczać wymianę tapicerki kanapy, oprawienie pamiątkowych, czarno-białych fotografii w modne ramki i zestawienie ich z abstrakcyjnymi printami czy zastosowanie będącego na topie koloru we wnętrzu wypełnionym tradycyjnymi meblami.
– Wnętrza urządzone w stylu grandmillennial przypadną do gustu osobom o wrażliwej naturze, które poszukują oddechu od wciąż popularnego minimalizmu. „Granny chic” pozwoli nadać przestrzeni niepowtarzalny wygląd, jeśli będziemy kierować się spójną paletą barw i wzorów. Choć wielość dodatków jest tutaj wręcz wskazana, pamiętajmy, że każdy z nich powinien zostać odpowiednio wyeksponowany. Zestawiając stare z nowym stworzymy przytulny wystrój, w którym odnajdzie się niejeden 30-latek – dodaje Katarzyna Śliwińska.
***
Opracowanie: firma RuckZuck
RuckZuck to profesjonalny salon z panelami, który oferuje najszerszy na rynku wybór podłóg laminowanych, drzwi wewnętrznych oraz materiałów wykończeniowych. Decyzję o zakupie odpowiednich modeli i wzorów ułatwiają fachowe porady pracowników. W ramach kompleksowej obsługi klienta, punkty RuckZuck proponują również transport oraz montaż zakupionych produktów.
***
Tekst promocyjny