Wnętrza

Prezentacje

Złota

Tekst Marcin Pietrzak

2014-02-07
Złota

Ścisłe centrum Warszawy, 192 metry wysokości, 54 kondygnacje, widok na całe miasto i 266 luksusowych apartamentów – to Złota projektu Daniela Libeskinda. Najwyższy apartamentowiec w Unii Europejskiej.

 

Centrum Warszawy staje się coraz bardziej światowe. Powstała w sercu stolicy Złota jest apartamentowcem najwyższej klasy, który może być z powodzeniem porównywany z najbardziej znanymi tego typu inwestycjami na świecie – Trump International Hotel & Tower w Toronto, One Hyde Park w Londynie, Icon Brickell Residences w Miami, MahaNakhon w Bangkoku, czy One57 w Nowym Jorku. Warto zaznaczyć, że mierzący 192 metry budynek o przeznaczeniu wyłącznie rezydencjonalnym jest najwyższym apartamentowcem w całej Unii Europejskiej i jednym z najważniejszych obiektów tego typu w całej Europie Środkowo – Wschodniej. Wnętrza 266 apartamentów będą wykończone ekskluzywnie według najwyższych światowych standardów, a mieszkańcy będą mieć do dyspozycji 24-godzinna obsługę concierge.

 

Złotą zaprojektowała gwiazda światowej architektury Daniel Liebeskind.

 

Złotą zaprojektowała gwiazda światowej architektury Daniel Liebeskind. Budynek jest przykładem modnego dziś i typowego dla Libeskinda dekonstruktywizmu, czyli mówiąc krótko chodzi tu o nieregularną formę, asymetrię, krzywizny i załamania.  O Złotej, zwanej również „żaglem Libeskinda”, lub „szklanym żaglem” mówi się od dawna. Przez jakiś czas był to betonowy „szkieletor”, który straszył w centrum stolicy, ale teraz gdy jego elewacja jest już gotowa, każdy z nas może podziwiać  piękno niezwykłego obiektu. Projekt budynku jest także odpowiedzią na istotny trend we współczesnej urbanistyce, zgodnie z którym w metropoliach na całym świecie powstają rezydencje o niezwykłej architekturze. Budynek posiada 54 kondygnacje, w środku zaś będzie znajdowało się 266 apartamentów. Na  8 piętrze do dyspozycji mieszkańców i ich gości będzie prywatna przestrzeń rekreacyjna z udogodnieniami, które świadczą o najwyższej jakości i międzynarodowym charakterze inwestycji Złota. Będą to m.in. strefa fitness z 25-metrowym basenem i w pełni wyposażoną siłownią, Le Club z barem oraz zielonym tarasem, business lounge z salą konferencyjną, biblioteka i sala kinowa do organizacji prywatnych pokazów filmowych. Z uwagi na wysokość, wygląd, lokalizację i ceny tamtejszych apartamentów można od razu powiedzieć, że Złota to absolutny „top of the top” mieszkania nie tylko w Warszawie ale i w Polsce w ogóle.

Całość inwestycji, zbliża się do ukończenia. Już we wrześniu tego roku na 50 piętrze budynku otwarta zostanie specjalna przestrzeń pokazowa licząca blisko 1000 metrów kwadratowych!

 

Za projekt wnętrz apartamentów oraz przestrzeni wspólnych odpowiada Jonathan Clarke, Dyrektor działu Architektury Wnętrz pracowni Woods Bagot z siedzibą w Londynie.

 

Za projekt wnętrz apartamentów oraz przestrzeni wspólnych odpowiada Jonathan Clarke, Dyrektor działu Architektury Wnętrz pracowni Woods Bagot z siedzibą w Londynie. Woods Bagot to pracownia architektoniczna o zasięgu światowym, która miała swój początek już w 1869 roku. Ten międzynarodowy zespół posiada udokumentowane sukcesy na wymagających rynkach nieruchomości takich miast jak Melbourne, Londyn, Nowy Jork czy Singapur. Jonathan Clarke z Woods & Bagot, odpowiedzialny za nową koncepcję wnętrz Złotej, ma 15 lat doświadczenia w pracy przy projektach zdobywających wyróżnienia w branży luksusowych sklepów, hoteli i projektów mieszkaniowych na całym świecie. Miałem okazję rozmawiać z J. Clartke`m w Londynie. To bardzo ciekawy człowiek, który widać, że lubi to co robi i jest ekspertem wysokiej klasy w dziedzinie interior design. Gdy zapytałem go o Złotą powiedział: ”Myśląc o Złotej, staraliśmy się przywołać klimat wielkich europejskich stolic z lat dwudziestych i trzydziestych XIX wieku. Ówczesny Paryż i Budapeszt, chociażby. Wyobrażaliśmy sobie jak mogła wtedy wyglądać Warszawa.  Wystarczy spojrzeć na Paryż. To miasto - muzeum. Tylko niektóre jego fragmenty wymagają użycia wąskiego kadru podczas filmowania. Staramy się, więc w pewien sposób odtworzyć historię Warszawy, dlatego badaliśmy jej sztukę ze wszystkimi jej ruchami i trendami. Najbardziej interesowały nas te nacechowane dynamiką i dążeniem ku przyszłości. To właśnie te rzeczy, a nie dekonstruktywizm, interesowały nas najbardziej. Badany przez nas rozwój sztuki stanowił punkt odniesienia przy doborze kolorystyki, materiałów i przedmiotów. Właściwie na tym opiera się Złota, to z tego dziedzictwa czerpaliśmy inspiracje. Staraliśmy się zaprojektować coś co nawiązywałoby do minionej ery ale bez przesadnej dekoracyjności.” (Ekskluzywny wywiad z Jonathanem Clarke`m ukaże się we wrześniowym numerze magazynu  Decoration & Design.)

 

Osobą odpowiedzialną za ewolucję budynku w kierunku unikalnego produktu konsumenckiego jest Dyrektor Kreatywny Orco Property Group, Roger Black, który od ponad 20-tu lat tworzy innowacyjne produkty i nagradzane rozwiązania biznesowe dla branży deweloperskiej.

 

Osobą odpowiedzialną za ewolucję budynku w kierunku unikalnego produktu konsumenckiego jest Dyrektor Kreatywny Orco Property Group, Roger Black, który od ponad 20-tu lat tworzy innowacyjne produkty i nagradzane rozwiązania biznesowe dla branży deweloperskiej. Podstawą jego pracy jest tzw. ekonomia doświadczenia (‘experience economy’) - pogląd, według którego najważniejsze są nie cegły i zaprawa, ale doświadczenie, jakie się z nimi wiąże. Tylko w zeszłym roku Roger Black był zaangażowany w realizację trzech budynków wysokościowych segmentu premium.

 

Efekty pracy Rogera Black’a i Jonathana Clarke’a zostaną zaprezentowane już we wrześniu, kiedy otwarta zostanie wspomniana już przestrzeń pokazowa Marketing Suite znajdująca się na 50 piętrze. Jak twierdzi Roger Black, powstała na jednym z ostatnich pięter wieżowca przestrzeń pokazowa jest prawdopodobnie najlepszą, jaka kiedykolwiek powstała w Europie – jest czymś znacznie więcej niż zwykłą powierzchnią pokazową, bo pozwala doświadczyć całej koncepcji stylu życia, którą stworzono na Złotej.

Złota to ekskluzywny apartamentowiec, przeznaczony dla naprawdę zamożnej i wymagającej klienteli. Fakt, że powstają u nas takie inwestycje dowodzi, że Warszawa i Polska coraz bardziej liczą się w świecie. Smaku całej sprawie dodaje to, że wybudowano w centrum stolicy obiekt ikoniczny, który obok Stadionu Narodowego stał się symbolem nowoczesnej Warszawy.

http://antiquebeauty.eu/promocje/?utm_source=livingroom&utm_campaign=living-room&utm_medium=email