Schroniska w całej Polsce od lat mierzą się z tymi samymi problemami – brakiem funduszy i przepełnionymi boksami.
Według międzynarodowego projektu The State of Pet Homelessness (2024) w Polsce żyje ok. 950 tys. bezdomnych psów i kotów. Z kolei dane Głównego Lekarza Weterynarii wskazują, że w 2024 roku w polskich schroniskach przebywało ok. 76 410 psów i 35 290 kotów, czyli łącznie ok. 110 tysięcy zwierząt.
Zgodnie z uśrednionymi wyliczeniami opartymi na wytycznych FEDIAF, dzienne zapotrzebowanie energetyczne (MER) dla psa o masie 20 kg wynosi około 847 kcal, co odpowiada ok. 0,223 g pełnoporcjowej karmy suchej. Dla dorosłego kota (4–5 kg), niewychodzącego i o normalnej aktywności, MER wynosi 240–280 kcal, co przekłada się na spożycie ok. 65 g karmy suchej dziennie.
W oparciu o powyższe dane, populacja zwierząt w schroniskach wymaga dziennie około 19,4 ton suchej karmy, co daje w skali roku około 7 000 ton karmy potrzebnej do zapewnienia podstawowego wyżywienia psów i kotów przebywających w schroniskach.
Jesienno-zimowy czas jest dla nich szczególnie trudny, dlatego firma Tropical, producent karm dla psów TropiDog, postanowiła jeszcze mocniej zaangażować się w pomoc potrzebującym zwierzętom.
Wystartowaliśmy z akcją Łapa Dobra – ogólnopolską inicjatywą charytatywną stworzoną po to, by realnie wspierać schroniska i fundacje w całym kraju. Celem akcji jest mnożenie przekazywanej karmy. Każda osoba, która w ramach akcji Łapa Dobra przekaże karmę dla schroniska, sprawi, że marka TropiDog podwoi dar.
Przykładowo:
Darczyńca kupuje dla schroniska 10 kg karmy – TropiDog dokłada drugie 10.
Darczyńca kupuje 100 kg – firma dorzuca kolejne 100.
Darczyńca kupuje tonę karmy – dar zamienia się w 2 tony.
Karma jest bezpłatnie dostarczana przez organizatora bezpośrednio do wskazanych przez darczyńców fundacji i schronisk.
– Akcja Łapa Dobra skierowana jest do wszystkich, którzy chcą realnie pomagać: osób prywatnych, instytucji, szkół, firm oraz lokalnych społeczności. Każdy, kto organizuje zbiórkę lub po prostu pragnie wesprzeć zwierzęta, może do nas dołączyć. Jako polska firma rodzinna o silnej misji edukacyjnej dbamy o to, by nasza działalność miała wymiar nie tylko biznesowy, lecz również społeczny, edukacyjny i prozwierzęcy. Potwierdzają to liczne listy i podziękowania, które otrzymujemy od lat – świadectwo tego, że Tropical od dekad działa na rzecz dobra zwierząt – mówi Tomasz Ogrodnik, Brand Manager marki TropiDog.
Dlaczego akcja Łapa Dobra jest ważna?
Bo to realna pomoc dla zwierząt w schroniskach.
Bo coraz więcej osób szuka sposobów, by pomagać skutecznie i z poczuciem sensu.
Więcej informacjami na stronie: www.tropidog.pl/lapadobra
Łapa Dobra to działanie. Realne. Namacalne. Mnożone razy dwa.
No to co, ŁAPA? DOBRA!
