Lifestyle

Hobby

BMW X6

Tekst Marcin Pietrzak • Zdjęcia BMW AG DEUTSCHLAND

2013-08-12
BMW X6

Bmw X6 to samochód inny niż wszystkie. SUV Coupe jest czymś niezwykłym. To sportowy charakter, ale i elegancja. Samochód wygląda jak jakiś concept car, który przypadkiem wyjechał ze studia projektowego na ulicę. Czasem można pomyśleć, że samochód został specjalne zaprojektowany, aby robić wrażenie. Auto jest wręcz ostentacyjne, młodzież powiedziałaby „szpanerskie”. Jednak gdy przyjrzymy się m uważniej i „oswoimy”, wówczas dojdziemy do wniosku, że mamy rzeczywiście do czynienia z autem jedynym w swoim rodzaju. A przede wszystkim na myśl rzuca się jedno słowo: design.

 


Design

 

Od premiery rynkowej w przeciągu trzech lat sprzedano ponad 150 000 egzemplarzy. Te wyniki przekroczyły wszelkie prognozy, jakie stawiono dla auta nowej serii, klasy i o niezwykle śmiałym designie. X 6 jest klasą samą dla siebie. Potwierdzeniem tego twierdzenia jest fakt, iż dla tego modelu BMW wymyślono specjalną, nową kategorię: Sports Activity Coupe. X6 nadal cieszy się dużą popularnością na światowych rynkach. Crossover BMW nowej klasy odniósł światowy sukces. 
Pod względem stylistycznym BMW X6 posiada cechy typowe dla innych modeli BMW serii X w niezwykłym wydaniu.
Przedni zderzak jest bardzo masywny. Zauważalne są duże wloty powietrza zachodzące na koła. Szyby boczne są dość małe tylny słupek posiada typowe dla wszystkich modeli BMW załamanie. Cała sylwetka jest nieco wydłużona i przypomina kształt klina.
Tył samochodu jest „muskularny”, tylna szyba mała. Całość dopełniają lampy LED zachodzące na boki, które w nocy są bardzo efektowne. Dolną część tyłu auta wieńczą dwie duże rury wydechowe.
Jak w każdym BMW charakterystycznym elementem są przednie reflektory oraz atrapa chłodnicy. Jest ona masywna „zachodzi” na dolną część zderzaka, reflektory zaś są głęboko osadzone na przodzie. Całość wygląda atletycznie i agresywnie, budzi respekt. Kropką nad i są wielkie, szerokie koła o rozmiarze seryjnym 255/50 R19.

 

 

Wnętrze


Stylistyka wnętrza wzorowana jest na modelu serii X5. Konsola środkowa, tak jak w każdym BMW jest lekko skierowana ku kierowcy i posiada dodatkowo oparcia na kolana, skórzana kierownica jest oczywiście multifunkcyjna, dodatkowo wyposażona w dźwigienki -stopniowej sportowej skrzyni automatycznej. Na monitorze pokładowym wyświetlane są wszystkie funkcje pojazdu od radia, po usługi Google.
Luksus na co dzień. To, co odróżnia BMW X6 od zwykłego coupé, to nie tylko czworo drzwi. To również przestronne wnętrze, które teraz zmieści nawet pięć osób.

 



Silniki


8 -cylindrowy silnik benzynowy plus technologia BMW TwinPower Turbo daje 300 kW (407 KM ) oraz imponujące 600 Nm. W rzeczywistości silnik V8 BMW X6 xDrive50i kryje w sobie przemyślany pakiet technologiczny. Rozwiązania te zastosowano także w 6 -cylindrowym silniku benzynowym o mocy 225 kW (306 KM ) w BMW X6 xDrive 35i.
Moc 225 kW (306 KM) i średnie zużycie paliwa wynoszące 7,5 l na 100 km w BMW X6 xDrive 40 d oraz 180 kW (245 KM ) i 7,4 l na 100 km w BMW X6 xDrive 30d mówią w samochodzie tej wielkości same za siebie.
BMW X6 wyposażone jest standardowo w „inteligentny” system napędu na cztery koła BMW xDrive i jako pierwszy samochód na świecie – w układ Dynamic Performance Control zapewniający zwinność, stabilność i precyzję jazdy oraz doskonałą trakcję w każdej sytuacji. Siła napędu rozdzielana jest w sposób całkowicie adaptacyjny nie tylko przez układ xDrive pomiędzy koła przednie i tylne, ale także przez układ Dynamic Performance Control pomiędzy oba koła tylne. Zapewnia to nadzwyczajną stabilność pojazdu przy nagłych zmianach obciążenia oraz w przypadku hamowania silnikiem.

 


Uznanie

 

Auto zyskało uznanie włoskiego designera Luci Bassani Antivariego
Od kiedy w roku 1991 urodzony w Mediolanie Luca Bassani Antivari zaprojektował swojego pierwszego futurystycznego ścigacza o długości 25 m, wszystkie jachty można podzielić na dwa typy: zwykłe łodzie i nowatorskie wally. Te drugie są ikonami naszych czasów, synonimem nowatorskiej i inteligentnej nowoczesności. Już podczas pierwszego spotkania w północnych Włoszech, w hali, w której surowy kadłub trzeciego wally leżał jeszcze na podłodze odwrócony do góry dnem, zadziwiała swobodna pewność siebie nonkonformisty Bassaniego. Każdy jego gest wyraża: „wiem, że idę we właściwym kierunku”. Zadziwiająca jest też nazwa firmy: trzeba być naprawdę na luzie, aby nazwać swoją firmę imieniem postaci z amerykańskiej kreskówki. Doskonale do tego pasuje fakt, że łodzie Bassaniego zawsze zaskakują wyjątkowym wyglądem i rozwiązaniami technicznymi. 32–metrowy dwumasztowiec „Wallygator II” ma niecodzienne szeroką rufę i zespół kotwiczny pośrodku łodzi. Dzieła Bassaniego są zawsze na wskroś zuchwałe, zdumiewająco inne i pełne świeżości.

 

 

Często ma się wrażenie, że śmiałą prostotą swoich łodzi projektant chce prowokować. A przy tym Mister Wally'emu nie chodziło nigdy o odmienność samą w sobie: „Wally to sposób postrzegania rzeczy, przemyślenia tego, co na wodzie jest właściwie potrzebne, oraz nowy sposób realizacji tych celów.” Jego jacht motorowy, 36 -metrowy „Wallypower” o mocy 17.000 KM, pędzi w kilka godzin z Monaco do Portofino. Na tej łodzi można popijać aperitif nie na dusznym pokładzie rufowym, ale na chłodzonej przyjemną wieczorną bryzą części dziobowej – to również pomysł Bassaniego. A przy okazji: pryzmatyczny kształt nadbudowy naszkicowały dzieci Bassaniego jako projekt łodzi dla Batmana. Wallypower to już ikona designu – i gwiazda filmowa: ma już na koncie występ w thrillerze science fiction „Wyspa”. Jeśli Bassani coś robi, to konsekwentnie. Szarmancki prowokator robi wszystko po swojemu. Wallypower stał się prototypem dla serii jego jachtów motorowych obejmujących łodzie WallyOne o długości od 13 do 17 m, rozwijające również prędkość 40 węzłów. Dlatego nonkonformista Bassani ceni sobie skoncentrowane
na radości z jazdy BMW X6 i jego indywidualny wygląd.

 


„Samochód musi być jak łódź: musi cieszyć, świetnie wyglądać i tak samo się prowadzić. Inaczej mnie nie interesuje” – twierdzi Bassani, który jest sobie w stanie wyobrazić lżejszą wersję BMW X6 , na przykład w technologii kompozytów włóknistych, jak w jego łodziach.