Lifestyle

Gadżety

Montblanc

Tekst Marcin Pietrzak • Zdjęcia Montblanc

2013-08-21
Montblanc

Firma Montblanc miała swój początek w 1906 roku w Hamburgu. Wtedy to właśnie- trzej biznesmeni przystąpili do produkcji wiecznych piór, które po ponad stu latach, stały się dziś synonimem precyzyjnie wykonanych przyborów do pisania.

Parę miesięcy wcześniej dwaj niemieccy przedsiębiorcy - Alfred Nehemias, kupiec z Hamburga i August Eberstein, inżynier z Berlina- wrócili ze Stanów Zjednoczonych. Tam obaj zafascynowali się nowym wynalazkiem: wiecznym piórem.

 

 

 

Choć nadal niedoskonały, był to innowacyjny i genialny wynalazek, zawierający własny zbiornik z atramentem, co wyeliminowało konieczność posiadania oddzielnego kałamarza. Rozwiązanie to okazało się niezwykle użyteczne w czasach, gdy szybki rozwój transportu kolejowego, drogowego oraz lotniczego sprawił, że ludzie podróżowali częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Po powrocie do Hamburga obaj biznesmeni podpisali umowę z Clausem-Johannesem Vossem, przedsiębiorcą handlującym artykułami piśmienniczymi i w ten sposób zaczęli produkować własną wersję nowego przyboru do pisania.

 

 

 

To było ponad dwa lata przed tym, jak wszyscy trzej, mogli z dumą przedstawić wyniki swojego przedsięwzięcia: najwyższej jakości wieczne pióro "Rouge et Noir". Jego nazwa, zainspirowana słynną powieścią Stendhala, wskazała już wtedy na zamiłowanie firmy do literatury. Reklamowane jako "wieczne pióro, które nie czyni plam", odniosło taki sukces, że wkrótce powszechnie znane było pod pseudonimem "Czerwony Kapturek", w odniesieniu do swojego charakterystycznego czarnego, ebonitowego korpusu i czerwonej skuwki.

 

W 1909 roku firma uruchomiła sprzedaż pod nazwą Simplo Filler Pen GmbH oraz wprowadziła nowy projekt, zawierający szereg istotnych ulepszeń. Czyż mógł być lepszy sposób na to, aby wyrazić ten nowy szczyt osiągnięć technicznych niż przez analogię z najwyższą górą Europy? To właśnie były narodziny Montblanc, biały czubek na szczycie skuwki stał się zarysem przyszłego emblematu marki.

W 1913 r. nowe pióro stało się bestsellerem. Firma zmieniła nazwę na Montblanc Simplo GmbH i przyjęła natychmiast rozpoznawalny znak towarowy: sześcioramienną białą gwiazdę, symbolizującą ośnieżony szczyt góry Montblanc z sześcioma lodowcami. Wkrótce nowe logo było znane w całych Niemczech i poza nimi.

W 1919 roku, otwarty w Hamburgu pierwszy sklep, który podjął sprzedaż wyłącznie produktów Montblanc, był prekursorem nowoczesnych butików luksusowych marek.

Sprzedawane były tam nie tylko pióra, ale również tusz, papier do pisania oraz mechaniczne ołówki. Takie same placówki otworzono w Londynie, Paryżu i Barcelonie.

Tymczasem dział reklamy firmy przyjął nowe, innowacyjne metody, zainspirowane trendami amerykańskimi. Ogromne pióra Montblanc były montowane na samochodach, a nazwę firmy malowano na kadłubach samolotów. Pewna fotografia, zrobiona w Paryżu w 1920 roku, przedstawia reklamę Montblanc obejmującą całą fasadę jednego z budynków.

 

 

Wyprodukowane w 1924 roku Montblanc Meisterstück jest najlepiej rozpoznawalnym piórem na świecie, ulubieńcem gwiazd, mężów stanu, cenionym przez miłośników pięknych przedmiotów, wybierane na specjalne okazje i przekazywane z pokolenia na pokolenie. Z pewnością o żadnym przyrządzie do pisania nie napisano już tyle, co o Montblanc Meisterstück. Stało się ono (zwłaszcza model 149) prawdziwym "power penem". Wyprodukowane z rozmachem do podpisywania umów pomiędzy firmami i porozumień między narodami. Gdy w pamiętnym 1963 roku, niemiecki kanclerz Konrad Adenauer na próżno szukał swego pióra, prezydent USA John F. Kennedy łaskawie udzielił mu pomocy, wyciągając swój Meisterstück 149 ze słowami: ,,W czym mogę pomóc, panie Adenauer?" W 1974 roku w: ,,Człowieku ze złotym pistoletem", mimo, iż tytułowa broń należała do Christophera Lee, to właśnie James Bond, czyli Roger Moore był w rzeczywistości człowiekiem ze złotym piórem –było to Solid Gold Meisterstück Solitaire. Ostatecznym ,,nadaniem” miana klasyka designu XX wieku, było otrzymanie przez pióro stałego miejsca w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.

W ostatnich latach Montblanc rozszerzył swoje wartości ponadczasowego designu i rzemiosła bez skazy na nowe obszary, szczególnie chodzi tu o biżuterię i zegarki, które obok kolekcji galanterii skórzanej, stały się już jednym z filarów tej wiodącej, luksusowej marki. Jednocześnie Montblanc, którego początki są w kulturze pisania, ustawił międzynarodowy standard kulturowego zaangażowania, z szeroko zakrojoną inicjatywą promującą sztukę w wielu formach.

 

 

 

 Zegarki

Innowacja, która wznawia tradycję szwajcarskiego zegarmistrzostwa – to cecha charakterystyczna zegarków Montblanc. Od symbolicznego Nicolas Rieussec- kolekcji, która jest hołdem złożonym wynalazcy chronografu, poprzez Classics Revisited z linii Star oraz wyrafinowanego minimalizmu serii Timewalker, do wysokowydajnych funkcji lini Sport, wszystko jednoczy zegarki Montblanc wokół perfekcji, designu i kunsztu wykonania (…)

 

Galanteria skórzana

Forma i funkcja jednoczy wszystkie wyroby skórzane niemieckiego producenta, które są bezbłędnie wykonanie z najlepszych materiałów. Od drobnych artykułów, naturalnie towarzyszących przyborom do pisania we wczesnych latach- do pełnej gamy produktów, odzwierciedlających styl życia współczesnych kobiet i mężczyzn.

 

Biżuteria

Sześcioramienna gwiazda oraz biel i czerń są kluczem inspiracji wszystkich kolekcji biżuterii. W kolekcjach tych dąży się do perfekcyjnej harmonii między artystycznym przedstawieniem loga Montblanc i zmysłowości modnej kobiety. Gwiazda Montblanc zachowuje swój niepowtarzalny, ponadczasowy wygląd i jest jednocześnie motywem estetycznym, który zawsze może być interpretowany na nowo. Jest to kobiecy talizman, inspirujący wszystkie klientki tej luksusowej oraz ekskluzywnej marki.  

 

Montblanc, która należy do Compagnie Financière Richemont, jest dziś obecna w ponad 70 krajach, w 9000 punktach sprzedaży, a także 400 ekskluzywnych butikach włącznie.

Logo Montblanc – biała gwiazda, zainspirowane ośnieżonym wierzchołkiem Montblanc, najwyższym szczytem w Europie, jest uznawane za symbol doskonałości na całym świecie.

http://antiquebeauty.eu/promocje/?utm_source=livingroom&utm_campaign=living-room&utm_medium=email