Druga generacja
CLS, którego światowa premiera miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w
Paryżu w październiku 2010 roku, nawiązuje do pionierskiej roli swego
poprzednika, a jednocześnie prezentuje absolutnie nowe oblicze. „Nowy CLS jest
zaakcentowaniem przyszłego, zmysłowego języka form Mercedes-Benz“, mówi
profesor Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz. „Jednocześnie wywodzi się
on z długiej tradycji stylowo sportowej elegancji, jaka zawsze wyróżniała i
wyróżnia samochody coupé marki Mercedes-Benz.“
Nadwozie: klasyczny charakter coupé i wyrazisty przód
Zachwyt budzą proporcje auta i jego niezwykła bryła: długa pokrywa silnika,
wąski zarys okien, boczne szyby bez obramowania, dynamicznie opadający ku
tyłowi dach. Czterodrzwiowe coupé Mercedes-Benz natychmiast stało się w roku
2004 ikoną stylu. Proporcje zostały zachowane – ale wszystko inne uległo
zmianie: Druga generacja trendsettera designu stawia na doskonałą, nową formę.
W oczy natychmiast rzuca się innowacyjny design przodu, nawiązujący do
stylistyki modelu SLS AMG Mercedes-Benz. Osłona chłodnicy nie jest optycznie
zintegrowana z pokrywą silnika, lecz wyodrębniona. Stanowi to jeszcze
silniejsze zaakcentowanie sportowego charakteru wydłużonej maski silnika. W
grillu dominuje duża, umieszczona centralnie gwiazda Mercedesa, która podkreśla
pokrewieństwo z innymi modelami coupé tej marki i wzmacnia jej tożsamość.
Muskularny wygląd akcentują również duże, ciemne, rozciągnięte wszerz wloty
powietrza z czarnymi kratkami.
Design czyni technikę prawdziwym przeżyciem
Kolejnym hitem są reflektory w technologii diod LED, które zapewniają wszelkie dynamiczne funkcje nowoczesnej technologii oświetleniowej. Światła zostały podzielone na trzy sekcje w układzie poziomym. Górne diody pracują jako kierunkowskazy, umieszczone w sekcji środkowej diody świateł pozycyjnych pełnią funkcję świateł mijania. Światła pozycyjne są dostrzegalne również przy włączonych światłach mijania, tworząc w ten sposób nowatorski i charakterystyczny design nocny i cechę rozpoznawczą CLSa.
Typowa sylwetka CLS o eleganckich proporcjach jest dominującą cechą nowego modelu. Dynamiczną, muskularną budowę potęguje optycznie nowatorska gra linii i powierzchni. Przetłoczenie powyżej błotnika, biegnące ku tyłowi w dół – przez designerów zwane Dropping Line – jest nowym wyróżnikiem stylistycznym, a jednocześnie nową interpretacją formalnego cytatu, zwracającego uwagę na niepowtarzalne bogactwo form historycznych samochodów sportowych marki Mercedes. Zaakcentowana w stylu auta sportowego część nad tylną osią podkreśla, niczym mięśnie grzbietowe, muskularny charakter nowego CLS. Szeroko rozstawione nadkola przypominają mocne uda drapieżnego kota gotowego do skoku.
Atrakcyjnym zwieńczeniem bocznej części są zachodzące daleko na nią tylne lampy
w technologii diod LED, stanowiące element łączący z tyłem samochodu.
Formę podkreśla szerokie przetłoczenie biegnące wzdłuż linii bocznej, na której
opiera się płaski dach coupé. Akcentem optycznym z tyłu jest szeroki spojler.
Wnętrze: Design daje poczucie jakości
Ponadczasowy design i szlachetna elegancja, połączone z innowacyjnymi
detalami i rzemieślniczą perfekcją wykonania, wyróżniają też wnętrze nowego
CLS. Głównym elementem rzucającym się w oczy jest „wrap-around“ kokpitu:
rozpięty szeroko łuk biegnący od drzwi kierowcy, poprzez wspornik tablicy
rozdzielczej aż do drzwi pasażera. Centralny monitor został harmonijnie
wbudowany w górną część tablicy rozdzielczej. Jednocześnie opadająca linia
boczna w drzwiach przechodzi ponownie w dynamiczną „Dropping Line“ nadwozia.
Jako trendsetter designu, dający niezliczone możliwości indywidualizacji
wnętrza, CLS jest wyznacznikiem nowych standardów. Do wyboru jest 5 kolorów
wykończenia wnętrza, pięć rodzajów elementów ozdobnych oraz trzy różne jakości
skóry. Każdy CLS jest tym samym wyjątkowym egzemplarzem i umożliwia tworzenie
indywidualnych konfiguracji pomiędzy ciepłą naturalnością a chłodną
nowoczesnością.
Rolę ikony designu CLS wypełnia także innowacyjnością użytych do wykończenia
wnętrza materiałów. Na uwagę zasługuje fascynujące przeplatanie się satynowych
i lśniących powierzchni metalowych, jak na przykład matowych dysz
wentylacyjnych, tworzących ramy dla błyszczącego zegara analogowego.